НовиниНовини ОбухівщиниОсвіта та наука

БУЛІНГ В УЧИТЕЛЬСЬКІЙ: ЯК РОЗПІЗНАТИ І ЗАПОБІГТИ

У відділі освіти Обухівської районної державної адміністрації відбулося тренінгове заняття для педагогів: «Булінг в учительській: як розпізнати і запобігти»

Проблема булінгу серед школярів усе активніше обговорюється. Наприклад, у першому читанні ухвалено закон, що вводить штрафи за булінг. Але від цькувань не застраховані й учителі. Ба більше, це одна з професій, в якій він зустрічається найчастіше.

Булінг на робочому місці називають мобінгом. Термін вперше запропонував німецький психолог Хайнц Лейман у кінці 80-х років ХХ століття. Мобінг – це своєрідний психологічний тероризм із словесними атаками від колег або роботодавця. Лейман описав півсотні способів, якими користуються кривдники, щоб загнати людину в глухий кут і «вижити» з колективу. Напопулярнішими способами є чутки, дискредитація, ізоляція, залякування та ігнорування людини. Мобінг призводить до серйозних психологічних та психосоматичних захворювань, які роблять людину безсилою і руйнують її самооцінку. Людина вірить, що все, що про неї говорять кривдники, – правда. Такі вчителі перестають бути уважними, терплячими, толерантними й турботливими щодо своїх учнів.

І головне, перебуваючи у середовищі, де відбуваються мобінг, дорослі підсвідомо виявляють відповідний стиль поведінки (особливо, якщо вони активні учасники цькувань своєї колеги) у стосунках з учнівським колективом, демонструючи тим самим приклад такої поведінки,  булінгу стосовно дітей, «які не такі, як усі».

25 січня, у відділі освіти Обухівської районної державної адміністрації відбулося тренінгове  заняття з елементами воркшопу «Булінг в учительській: як розпізнати і запобігти». Участь у тренінговому занятті прийняли  19 педагогів закладів загальної середньої освіти району. Захід проводила методист районного методичного кабінету відділу освіти Шевченко О.О.

Під час заняття  учасники працювали в групах у форматі воркшопу. З метою формування  чутливості  до упередженого ставлення, кепкування, глузування та інших видів негативної поведінки брали участь у вправі «Невидима межа».  Аналізували, як проявляється булінг  на робочому місці, шукали  причини його прояву та  як не постраждати від нього.  Визначали основні характеристики, поведінку  та зовнішні  ознаки, тих хто може стати жертвою мобінгу. Використовучи метод  «ажурна пилка», визначали та презентували основні профілактичні заходи направлені на запобігання проявам мобінгу в колективі  дорослих.

На завершення,  учасники  обмінялися своїм досвідом подолання проявів мобінгу в колективі дорослих.

Показати ще
WordPress Lessons