Новини

Дайджест новин Уряду 19.10.18

Дайджест новин Уряду 19.10.18 14:00

Володимир Гройсман: Майбутнє України – у Європі, і це не підлягає ревізії 

Майбутнє України в Європі і ця теза не підлягає ревізії – так само, як і готовність Києва співпрацювати по широкому спектру напрямків, як з ЄС в цілому, так і з одним з найпотужніших членів об’єднання – Німеччиною. Про це сказав Прем’єр-міністр України Володимир Гройсман під час зустрічі з делегацією державних секретарів і керівних осіб федеральних міністерств Німеччини. Зустріч відбулася в рамках регулярних дипломатичних контактів двох країн, а також підготовки візиту Федерального Канцлера Німеччини Ангели Меркель в Україну.

Як відзначив Глава Уряду, Німеччина є не тільки потужним політичним партнером України, а й країною номер один на європейському ринку. Наш товарообіг за 8 місяців поточного року вже досяг 5,35 млрд дол.

«Ви можете бачити, що відбувається в Україні, як вона змінюється. Ви бачите, наскільки просунулись внутрішні реформи, розвивається економіка. Ми цінуємо позицію Федерального канцлера Німеччини Ангели Меркель, німецького уряду та народу щодо територіальної цілісності України і допомогу у важкий період російської агресії, – сказав Володимир Гройсман. – Наші відносини зараз на високому рівні, економічна взаємодія розвивається. Ми раді працювати з німецьким бізнесом, раді бачити німецькі інвестиції».

Співрозмовники відзначили, що порядок денний перемовин Канцлера Меркель в Києві складатиметься з багатьох питань – від економіки до виконання Мінських домовленостей.

«Ми готові підтримати вас у тих галузях, де ми можемо. В тому числі за рахунок надання фінансової допомоги у відповідних сферах», – зазначив глава німецької делегації Вальтер Лінднер.

Глава Уряду України окреслив поточну економічну ситуацію в Україні і розповів про урядові плани щодо продовження реформ, зокрема приватизації.

«Ми досягли зростання ВВП у 3%, але наша ціль – понад 5%. Для цього нам потрібні інвестиції і ми робимо багато для того, аби їх заохотити, – сказав Володимир Гройсман. – Великою проблемою для нас залишається борг, накопичений в період 2005-2013 років. Наступного року ми маємо віддати майже 15 млрд дол. Тож очевидно, що нам не потрібні подарунки – нам потрібні інструменти, які дозволять вийти із цієї ситуації».

Разом з тим, Глава Уряду завірив: курс на зміни – незворотній. «Майбутнє України – у Європі, це не може підлягати ревізії», – додав Прем’єр-міністр.

 

Урядом прийнято рішення щодо захисту і допомоги політв’язням

17 жовтня Урядом України прийнято важливе рішення щодо розширення можливостей підтримки і надання допомоги політв’язням та їх родинам. Зокрема передбачається можливість отримання по 100 тис. гривень на правову допомогу, а загалом, у бюджетній програмі на початку року закладено близько 96 млн гривень. Прийняте урядове рішення в першу чергу, надає змогу розблокувати безпосередньо процес виплат.

Рішення про виплату буде прийматися міжвідомчою комісією з розгляду питань щодо надання допомоги особам, позбавленим особистої свободи внаслідок дій незаконних збройних формувань, окупаційної адміністрації та/або органів влади Російської Федерації на тимчасово окупованих територіях у Донецькій та Луганській областях та тимчасово окупованій території України, а також членам їх сімей (Комісія).

Комісію утворює Міністерство з питань тимчасово окупованих територій та внутрішньо переміщених осіб, яке також визначено головним розпорядником бюджетних коштів та відповідальним виконавцем цієї бюджетної програми.

До складу Комісії будуть входити представники Мінсоцполітики, МВС, Мін’юст та інші. Важливо зазначити, що розпочати свою роботу Комісія зможе після вирішення необхідних процедурних питань відповідно до регламенту Кабінету Міністрів України.

В цілому передбачено наступні напрями спрямування бюджетних коштів за відповідною бюджетною програмою:

  • МТОТ вже здійснено виплату одноразової грошової допомоги у розмірі 100 тис. гривень особам, яких було позбавлено особистої свободи, звільнених у грудні 2017 р. – січні 2018 р.;
  • забезпечення відшкодування правової допомоги та підтримки членів сімей політичних в’язнів шляхом одноразової виплати 100 тис. гривень (розгляд питань щодо такої допомоги та прийняття рішень про фінансування витрат за цим напрямом здійснюється Комісією).

Також завдяки внесеним змінам додаються нові напрями:

  • здійснення виплат державних стипендій імені Левка Лук’яненка;
  • забезпечення здійснення заходів із соціальної реабілітації осіб, позбавлених особистої свободи.

 

МОЗ: Що змінилося за рік після прийняття закону про медичну реформу

Минув рік з дня голосування за медичну реформу в стінах Верховної Ради. Тоді свій голос за зміни в системі охорони здоров’я і гарантований державою пакет медичних послуг для кожного віддали 240 народних депутатів. Повідомляємо, що змінилося в системі охорони здоров’я за рік.

Рік тому Верховна Рада України проголосувала за Закон «Про державні фінансові гарантії медичного обслуговування населення» і таким чином дала «зелене світло» реформі фінансової системи медицини. В грудні цей закон підписав Президент України.

Вже з січня 2018 року Міністерство охорони здоров’я розпочало впровадження змін в охороні здоров’я. А саме першого етапу реформи – нового механізму фінансування медичних закладів, що надають первинну медичну допомогу. Адже сімейні лікарі, терапевти і педіатри є медиками, до яких найперше мають звертатися українці.

Національна служба здоров’я

У рекордно короткі строки, 30 березня 2018 року, була створена Національна служба здоров’я України – центральний орган виконавчої влади, який реалізує основний принцип медреформи «гроші йдуть за пацієнтом» – оплачує вартість реально наданих медичних послуг. Цей механізм оплати нарешті запрацював в Україні цього року, поступово замінюючи неефективну радянську модель оплати ліжко-місць.

Нацслужба здоров’я вже уклала

договори з 623 комунальними, приватними медзакладами і лікарями-ФОП, які надають первинну медичну допомогу. Вперше українці можуть вільно обирати лікаря у медзакладі, незалежно від форми власності, Нацслужба здоров’я на однакових умовах оплачує надання гарантованого пакета послуг первинної медичної допомоги усім закладам, які стали партнерами Служби. За чотири місяці Нацслужба оплатила послуги за єдиним тарифом у цих медзакладах на 1,6 млрд грн.

Вільний вибір власного лікаря

Національна кампанія з вибору сімейних лікарів, терапевтів та педіатрів стартувала в квітні 2018 року. Вперше українці змогли вільно обирати лікаря, без прив’язки до місця «прописки». За сім місяців майже 20 млн українців підписали декларації про вибір своїх лікарів. А це означає, що майже кожен другий українець вже має лікаря, якому довіряє і до якого може звернутися з будь-якими проблемами зі здоров’ям або дізнатися, як вести здоровий спосіб життя і не хворіти. У будь-який момент можна змінити лікаря, підписавши декларацію з іншим.

Підписання декларацій про вибір лікаря та забезпечення оплати Нацслужбою здоров’я послуги за кожного пацієнта саме у той медзаклад, де ця послуга надається, стало можливим завдяки електронній системі охорони здоров’я. Це перший крок до переходу на електронний документообіг в українських медзакладах.

Нові заробітні плати медиків

Медичні заклади, які уклали договір з Нацслужбою здоров’я, отримали фінансову свободу та можуть самостійно розпоряджатися своїм бюджетом, вони не обмежені тарифною сіткою чи штатним розписом. Це дозволило головним лікарям переглянути зарплатну політику. У лікарів, які ефективно працюють, заробітна плата зросла до трьох разів. Якщо раніше лікарі «первинки» отримували до 5 тис грн, то вже після перших оплат Служби ефективні заклади змогли підвищити зарплати своїм лікарям до 15 тис. грн. Суттєво підвищилися і заробітні плати молодшого медичного персоналу.

Реформа у 2019 році

Які зміни в охороні здоров’я чекають на українців наступного року?

Усі комунальні медичні заклади країни, де працюють сімейні лікарі, терапевти і педіатри, з січня 2019 році перейдуть на оплати за послуги за контрактами з Нацслужбою здоров’я.

У 2018 році в електронній системі охорони здоров’я медзаклади можуть тільки підписувати декларації про вибір лікаря та  укладати договори із Нацслужбою здоров’я. У 2019 році сімейні лікарі, терапевти і педіатри перейдуть на електронний документообіг: медична картка пацієнта, рецепти на «Доступні ліки», направлення до вузьких спеціалістів, лікарняні листи. До кінця 2019 року сімейні лікарі працюватимуть без паперу.

Наступний етап після реформи первинної ланки розпочнеться з другої половини 2019 року – програма «Безкоштовна діагностика». Це 80% потреби пацієнта з діагностики у сімейного лікаря, терапевта або педіатра, найбільш необхідні безоплатні дослідження і аналізи, консультації вузькопрофільних спеціалістів. За направленням сімейного лікаря, терапевта і педіатра пацієнти зможуть проходити такі обстеження, як рентген, УЗД, мамографія, ехокардіографія серця та інші безоплатно у будь-якому медзакладі, який уклав договір з Нацслужбою здоров’я. Таким чином, на нову модель фінансування почнуть переходити поліклініки, які є закладами спеціалізованої амбулаторної допомоги.

Ще одне велике завдання, яке стоїть перед МОЗ та Нацслужбою здоров’я – розробка державної програми медичних гарантій на 2020 рік, яка вперше буде ухвалена разом з Державним бюджетом на 2020 рік. Вона включатиме всі рівні надання медичних послуг, які оплачуватиме Нацслужба здоров’я у 2020 році за принципом «гроші йдуть за пацієнтом».

 

Реформи в Укрзалізниці мають нарешті розпочатися, – Володимир Омелян

Реформи в Укрзалізниці мають нарешті розпочатися, – заявив Міністр інфраструктури Володимир Омелян під час наради зі членами наглядової ради ПАТ «Укрзалізниця», яка відбулася 18 жовтня 2018 року в Міністерстві інфраструктури. У зустрічі також взяли участь голова Комітету Верховної Ради України з питань транспорту Ярослав Дубневич, в. о. голови правління ПАТ «Укрзалізниця» Євген Кравцов.

Володимир Омелян привітав членів наглядової ради із початком роботи та висловив готовність до постійної спільної роботи з наглядовою радою, правлінням Укрзалізниці та Комітетом Верховної Ради України з питань транспорту, результатом якої має стати повне оновлення ПАТ «Укрзалізниця»: прозорість усіх процесів та створення таких механізмів, які унеможливлюють корупцію на підприємстві.

Голова наглядової ради ПАТ «Укрзалізниця» Шевкі Аджунер подякував Міністру інфраструктури за підтримку, зокрема, за зусилля у реформуванні підприємства та його корпоратизації та відзначив, що наглядова рада ПАТ «Укрзалізниця» діятиме відповідно до завдань, визначених Урядом України.

Під час зустрічі обговорено проблеми ПАТ «Укрзалізниця», що потребують першочергового вирішення. Члени наглядової ради, в. о. голови правління ПАТ «Укрзалізниця» та голова Комітету Верховної Ради України з питань транспорту висловили своє бачення кроків з реформування Укрзалізниці.

Міністр інфраструктури зазначив, що відсутність прогресу в реформуванні системи управління ПАТ «Укрзалізниця» є неприйнятною: «До сьогодні в ПАТ «Укрзалізниця» немає чіткого плану здійснення реформи організаційної структури, яка на сьогодні відбувається хаотично, без урахування вимог Державної цільової програми реформування залізничного транспорту та плану імплементації актів законодавства ЄС у сфері залізничного транспорту. Досі не вирішено питання формування прозорої системи управління підприємством, за якої кожна особа повинна не тільки керувати, але і відповідати за свою діяльність. Взагалі не піднімалося базове питання: покращення фінансового обліку товариства, фінансові потоки між видами діяльності товариства є непрозорими та не дають можливості визначити реальні витрати на кожну складову тарифу», – зауважив Володимир Омелян.

Міністр інфраструктури запропонував наглядовій раді та правлінню Укрзалізниці шляхи покращення роботи підприємства та подолання кризи:

  1. Розробити стратегію розвитку ПАТ «Укрзалізниця», яка враховуватиме положення Національної транспортної стратегії України до 2030 року, Угоди про асоціацію України з ЄС та включатиме конкретні кроки з покращення конкурентоспроможності Товариства, підготовки його діяльності до відкриття ринку залізничних перевезень, включатиме реальні інвестиційні проекти, перспективи впровадження високошвидкісного залізничного руху в Україні тощо.
  2. Провести структурну реформу ПАТ «Укрзалізниця» із забезпеченням прозорості кожного виду діяльності Товариства. Це дозволить розділити види бізнесу ПАТ «Укрзалізниця» на прибуткові та збиткові, проаналізувати причини збитковості (неефективність управління або зовнішні фактори), та запропонувати обґрунтовані пропозиції щодо кожного виду діяльності.
  3. Розпочати розробку підзаконних актів для імплементації нового Закону України «Про залізничний транспорт України». Після прийняття Верховною Радою України нового Закону України «Про залізничний транспорт України», який запровадить європейську модель функціонування галузі, для імплементації закону необхідно буде розробити більше 50 підзаконних актів, по суті переглянути майже всю нормативно-правову базу, що регулює залізничний транспорт. Ця робота потребуватиме залучення відповідних фахівців ПАТ «Укрзалізниця», отримання та аналізу інформації щодо діяльності залізничного транспорту. Міністерство сподівається на підтримку членів наглядової ради ПАТ «Укрзалізниця» у цьому процесі.
  4. Провести реструктуризацію боргових зобов’язань. Запозичення структуроване у національній валюті України на відміну від строкових валютних кредитів, які наразі складають більшість кредитного портфеля Товариства, дозволить підвищити прогнозованість витрат такого запозичення, знизити валютні ризики, оптимізувати боргове навантаження, що в свою чергу вплине на підвищення якості структури кредитного портфеля та стабілізацію фінансово-економічного стану залізничної галузі.
  5. Удосконалити тендерні процедури. Тільки у липні-серпні 2018 року Антимонопольним комітетом України було розглянуто 87 скарг на дії ПАТ «Укрзалізниця» та його філій. Претензії здебільшого ініціювалися різними суб’єктами господарювання, які подавали або мали намір подати свої тендерні пропозиції для участі у торгах. Предметом скарг найчастіше були рішення замовників про визначення переможців торгів, а також про відхилення пропозицій учасників та умови тендерної документації. Ключ до вирішення проблем із закупівлями – спілкування з бізнесом. ПАТ «Укрзалізниця» необхідно опрацювати з потенційними виробниками-постачальниками основних видів продукції залізничного призначення, закупівля якої здійснюється з дотриманням тендерних процедур, питання удосконалення тендерної документації та унеможливлення участі у тендерних процедурах посередників, що призводить до збільшення витрат ПАТ «Укрзалізниця» від придбання продукції за цінами, що перевищують ринкові показники та є економічно необґрунтованими.
  6. Враховуючи збільшення пасажиропотоку з країнами Європейського Союзу, приділити особливу увагу питанням розвитку існуючого пасажирського залізничного сполучення з Республікою Польща, а також перспективам розвитку пасажирського сполучення з іншими країнами Східної, Західної Європи та країнами Чорноморського узбережжя (Болгарія, Хорватія, Румунія та ін.).
  7. Активізувати співпрацю з місцевими органами влади щодо вирішення проблемних питань, які виникають у сфері приміських пасажирських перевезень, а саме – погашення заборгованості за перевезення пільгових категорій пасажирів у приміському сполученні, та визначитися щодо перспектив створення незалежної «Приміської пасажирської компанії» з урахуванням європейського досвіду та досвіду інших країн.
  8. Враховуючи значний резонанс бізнес-спільноти у питанні закриття залізничних станцій, терміново відновити роботи тих станцій, які були ПАТ «Укрзалізниця» тимчасово закриті. В подальшому ініціативи Товариства щодо закриття вантажних залізничних станцій проводити виключно у порядку, визначеному статтею 7 Закону України «Про залізничний транспорт». Розробити та впровадити план першочергових дій з метою стабілізації перевізного процесу, зокрема в частині забезпечення достатньою кількістю тягового рухомого складу, дотримання строків доставки вантажів, виконання планів перевезень та ін. Вжити заходів щодо найскорішого запуску в експлуатацію системи автоматизованого розподілу вагонів-зерновозів з урахуванням потреб аграрного ринку.
  9. Визначитися щодо подальших дій та заходів щодо експлуатації двох поромів – «Герої Шипки» та «Герої Плевни».
  10. Забезпечити стабільне завантаження підприємств ПрАТ «ДТРЗ», ПрАТ «ЗЕРЗ», ПрАТ «ЛЛРЗ» та своєчасне фінансування заходів з виконання ремонтних робіт тягового рухомого складу відповідно до затверджених планів Товариства.

«Я радий, що у нас є фахова та незалежна наглядова рада. Реформування – це складне завдання, воно не відбувається в одну мить. Але часу для зволікань вже немає. Я впевнений, що наглядова рада спільно з Євгеном Кравцовим досягнуть того результату, на який чекає Україна», – підсумував Міністр інфраструктури.

 

Глава Уряду про ситуацію у вугільній галузі: Мене не влаштовує, як ведуться справи

Прем’єр-міністр України Володимир Гройсман виступає за зміну підходів управління вугільною галуззю в бік модернізації виробництва та забезпечення шахтарів. Про це Глава Уряду сказав під час «Години запитань до Уряду» у Верховній Раді.

Він повідомив, що наступного тижня відбудеться спеціальна урядова нарада з питань ситуації у вугільній галузі, де будуть обговорені шляхи вирішення проблем, в тому числі заборгованості по заробітних платах.

«Але природа такої заборгованості в тому, що ми компенсуємо різницю між вартістю вугілля і собівартістю виробництва. Ми не утримуємо шахти, а допомагаємо компенсувати різницю. Просто того, що виробляють, не вистачає на зарплату, – сказав Володимир Гройсман. – І мене не влаштовує, як ведуться справи у вугільній галузі. Наступного року ми виділяємо 2,3 млрд грн на модернізацію шахт. Але якщо буде продовжуватися направлення коштів виключно на компенсацію різниці в ціні – мене це не влаштовує. Ми разом маємо знайти правильні рішення».

 

Поліція патрулює 15 населених пунктів, що потрапили до зони уражень у Чернігівській області, – В’ячеслав Аброськін

До забезпечення публічного порядку залучені автопатрулі та піші наряди. Повідомлень про загиблих і травмованих внаслідок надзвичайної ситуації не зафіксовано. Про це повідомив сьогодні, 19 жовтня, перший заступник Голови Національної поліції В’ячеслав Аброськін під час робочої наради.

Він зазначив, що поліцією зареєстровано 127 повідомлень про події, пов’язані з вибухами на території селища Дружба Ічнянського району Чернігівської області. Зокрема, надійшло 17 повідомлень про пошкодження та руйнування будівель, 53 факти виявлення боєприпасів.

«Між підрозділами різних відомств, а також з органами місцевої влади налагоджена та триває повна взаємодія. Вже повністю відновлено газо- та електропостачання в усіх населених пунктах. Повідомлень про загиблих і травмованих внаслідок надзвичайної ситуації до поліції не надходило. Випадків мародерства теж не виявлено. Наразі поліція здійснює патрулювання 15 населених пунктів, що потрапили до зони уражень у Чернігівській області», – зазначив В’ячеслав Аброськін.

Він наголосив, що поліцейськими перевірено майже дві тисячі осіб та тисячу транспортних засобів. Відтак правоохоронці виявили 16 водіїв, які керували транспортними засобами в стані алкогольного сп’яніння. Крім того, поліцейські здійснюють перевірку власників зброї, які були евакуйовані та повернулися до помешкань.

«Поліція продовжує надавати всебічну допомогу місцевому населенню з ліквідації наслідків надзвичайної події»,- наголосив перший заступник Голови Нацполіції.

Нагадаємо, що раніше повідомлялося, що поліцейські перевіряють кожне повідомлення про зникнення або невихід на зв’язок жителів зони надзвичайної ситуації на Ічнянщині.

Також зазначалося, що криміногенна обстановка у зоні надзвичайної події на Чернігівщині на 100% контролюється поліцією.

 

В Україні заснували партнерство у сфері енергоефективності та використання альтернативного палива на цементних заводах

Голова Держенергоефективності Сергій Савчук із виконавчим директором Асоціації виробників цементу України «Укрцемент» Романом Скільським започаткували співпрацю щодо стимулювання реалізації енергоефективних проектів, у тому числі з використанням альтернативного палива для цементних печей з дотриманням екологічних норм.

Як відомо, в Україні щорічно збирається близько 10 млн тонн сміття, яке фактично повністю вивозиться на полігони та звалища. У 2017 р. лише близько 7% сміття перероблено.

Водночас сміття – це неоціненний та невикористаний досі ресурс для генерації електричної та теплової енергії, а також виробництва SRF-палива.

Отже, Агентством спільно з Укрцементом планується опрацювання можливостей стимулювання використання SRF-палива на базі цементних заводів повного циклу.

Також передбачається залучення фахівців Укрцементу до роботи над механізмом стимулювання промислових підприємств до енергоефективності.

Дайджест новин Уряду 19.10 18.00

В Україні почалася масштабна реалізація регіональних стартапів, – Геннадій Зубко

Сьогодні реально класна подія в Україні, вперше презентуються і запускаються регіональні проекти за секторальної підтримки ЄС. Це означає, що держава-Україна сприяє регіональному розвитку через ДФРР, через субвенції, через впровадження Державної стратегії регіонального розвитку.

Про це сьогодні під час презентації кращих регіональних стартапів України за участі Керівника відділу «Економічна співпраця, соціальний та регіональний розвиток» Представництва ЄС в Україні Фредеріка Куне, представників ОДА та розробників проектів наголосив Віце-прем’єр-міністр – Міністр регіонального розвитку, будівництва та ЖКГ України Геннадій Зубко.

Йде мова про реалізацію 70 регіональних стартапів у 16 областях. Це проекти регіонального розвитку, які стали переможцями конкурсу й виграли можливість отримати фінансування за рахунок коштів Програми з секторальної підтримки ЄС, залучених до державного бюджету. Найбільше переможців у Львівській області – 12 та Хмельницькій області – 10. Також перемогли 10 проектів МОН. По 1 проекту захистили Миколаївська, Донецька, Рівненська, Вінницька, Житомирська, Черкаська, Луганська області. Перемогли і по 1 проекту Мінагрополітики та Мінрегіону. Загальна сума фінансування – 616, 1 млн грн.

«Отримавши перемогу у конкурсному відборі, переможці здобули унікальну можливість за підтримки держави реалізувати проекти, починаючи вже з ідеї. Але ідеї класної з прорахованими кінцевими показниками. Головна ціль всіх проектів, як і нашої реформи децентралізації – розвиток людського потенціалу!» – зазначив Геннадій Зубко.

Він підкреслив, що більшість проектів-переможців розроблена за такими важливими напрямками як інноваційна економіка та інвестиції, розвиток сільських територій та людського потенціалу. Саме вони, на його думку, є тим потужним стержнем, який дозволяє розвивати всі галузі життя.

«Серед проектів-переможців багато проектів за напрямом розвиток туризму. Це важливий напрямок. Там, де впроваджуються проекти з розвитку туризму надходять реальні інвестиції, залучаються нові технології, відкриваються нові бізнеси, створюються нові сервіси з новими робочими місцями», – зазначив Геннадій Зубко.

П’ятий напрямок – загальноукраїнська солідарність. «Це питання єдності держави, і воно є вкрай актуальним. В умовах російської агресії та внутрішньої політичної напруги, питання солідарності виходить на перший план. Бо без солідарності подальший рух і розвиток України як успішної європейської держави неможливий!» – підкреслив урядовець.

Нагадаємо, 19.07.2016 р. було підписано Додаткову угоду між Урядом України та Європейською Комісією до Угоди про фінансування Програми підтримки секторальної політики – Підтримка регіональної політики України (ENPI/2013/024-517), завдяки якій для підтримки реформ у сфері регіонального розвитку та децентралізації було залучено від ЄС бюджетну підтримку України. Україна отримала перший транш у розмірі 23 млн євро – понад 651 млн грн. Тобто з’явився ще один фінансовий ресурс та інструмент для розвитку регіонів. Цей ресурс повинен максимально ефективно і прозоро працювати на розвиток регіонів, а за можливість його отримати регіони повинні змагатись. Тому було оголошено конкурс регіональних проектів. Головний критерій: щоб кожний проект в результаті реалізації досягав зростання індексів конкурентоспроможності регіону та регіонального людського розвитку.

 

7 ОСНОВНИХ ЗМІН В ПРОГРАМІ ЖИТЛОВИХ СУБСИДІЙ

За результатами першого етапу верифікації субсидіантів Уряд вдосконалив умови оформлення урядової допомоги у сплаті житлово-комунальних послуг. Відповідні зміни були внесені в Постанову КМУ №329 Кабінетом Міністрів України.

З 1 жовтня 2018 року при розрахунку житлової субсидії не враховуються до сукупного доходу сплачені аліменти та спеціальна бюджетна дотація за вирощування молодняка великої рогатої худоби, яка в рік складає до 2500 гривень за голову.

Субсидію на загальних умовах можуть отримати ті громадяни, в яких є заборгованість зі сплати єдиного соціального внеску з вини роботодавця.

Право на допомогу від Уряду мають ті родини, опалювальна, а не загальна, площа житла яких не перевищує 120 кв. метрів для квартири та 200 кв. метрів для індивідуального будинку.

У разі якщо член домогосподарства немає доходів, бо перебуває у складних життєвих обставинах через хворобу, або в складі домогосподарства є працездатні алко- чи наркозалежні (за наявності довідки від лікаря), онкохворі (за наявності висновку ЛКК), субсидію вправі призначити Комісія з питань призначення житлових субсидій.

На понаднормову площу, але не більше ніж 30% від норми, мають право громадяни, які отримують пенсію у зв’язку з втратою годувальника, хто досяг пенсійного віку чи отримує пенсію за вислугою років, а також ті, хто отримує державну соціальну допомогу за інвалідністю з дитинства та дітям з інвалідністю.

Зміни також стосуються сплати обов’язкового платежу. З 1 жовтня 2018 року якщо вартість фактично спожитої послуги менша обсягу обов’язкового платежу, субсидіант має право сплачувати лише вартість фактично спожитої послуги. Для прикладу, якщо розмір обов’язкового платежу за певну послугу становить 200 гривень на місяць, але домогосподарство реально її спожило тільки на 120 гривень, сплаті підлягатиме фактичний обсяг споживання, тобто 120 грн.

 

Без обов’язкової сплати ЄСВ субсидію можуть отримати:

  • Безробітні в сільській місцевості, райцентрі, селищах міського типу. Комісія з питань призначення житлових субсидій вправі прийняти позитивне для заявника рішення;
  • Безробітні в місті за умови перебування на обліку в центрі зайнятості;
  • Громадяни, які працюють за кордоном і сплачують там ЄСВ, що підтверджується документально. Тоді  субсидію в Україні домогоподарство, де зареєстрована така особа, має змогу отримати на загальних умовах.

Якщо субсидію на новий рік 2018-2019 рр уже призначено, то її розмір на опалювальний сезон управління соціального захисту населення у жовтні розрахує автоматично, без повторного звернення з документами. Розмір своєї субсидії можна дізнатися он-лайн – на сайті subsidii.ioc.gov.ua.

 

Уряд дбає про захист українців і виконує зобов’язання перед партнерами, – Прем’єр-міністр

Кабінет Міністрів України виконує зобов’язання перед міжнародними партнерами, ухвалює відповідальні рішення, і одночасно дбає про захист українців шляхом надання адресної допомоги. Про це сказав Прем’єр-міністр України Володимир Гройсман під час позачергового засідання Уряду.

За рішенням Уряду з 1 листопада поточного року ціна газу для населення складатиме 8550 грн за тисячу кубометрів.

Коментуючи це, Прем’єр-міністр наголосив, що таке підвищення – плід компромісу довготривалих перемовин Уряду з одним з ключових фінансових партнерів України Міжнародним валютним фондом. Зобов’язання підвищувати ціну і вирівнювати її для всіх споживачів (промисловості та населення) Україна взяла на себе ще в 2008 році. З тих пір цей пункт міститься в усіх Меморандумах програм співпраці з МВФ. Одночасно під це зобов’язання, були взяті багатомільярдні кредити, які збільшили загальний обсяг державного боргу на майже 50 млрд дол. І наразі настає період виплати значної частини цього боргу. Аби зробити це, Україні потрібно знайти прийнятні фінансові інструменти. Співпраця з МВФ – один з таких інструментів. Але активізувати її можна лише при умові виконання зобов’язання щодо ціни на газ для населення.

«І хочу наголосити, що ми розпочинали перемовини з того, аби підвищити ціни на 60%. Шляхом перемовин ми це знизили. Ціни з 1 листопада зростуть лише на 23,5%, – сказав Володимир Гройсман. – Ми також повністю забезпечимо родини тих, хто потребуватиме підтримки».

Глава Уряду наголосив, що стратегічне завдання в тому, аби нарощувати власне видобування і забезпечувати ефективне споживання ресурсів. І тут потрібні зусилля не тільки центральної влади, а й місцевої, адже саме місцева влада завдяки децентралізації має повноваження і кошти проводити відповідні роботи.

«Окрім того, ми ухвалюємо рішення про збільшення фінансування програми «теплих кредитів» і направлення 90% прибутку НАК «Нафтогаз України» в бюджет – на потреби громадян, – сказав Володимир Гройсман. – Ми приймаємо відповідальне рішення».

 

ЧОМУ ЗРОСЛА ЦІНА НА ГАЗ?

Це вимушений крок, щоб Україна могла далі розвиватися.

Багато хто пам’ятає той час, коли Україна переживала кризові 90-ті. Стрімка інфляція, затримки з виплатою заробітної плати, високий рівень безробіття, потім перше різке знецінення української гривні – долар тоді зріс з 3-х до 5-ти гривень.

У 2018 році Україна знову могла б повернутися  в 90-ті. У 2006-2013 роках були взяті мільярдні доларові кредити, які не були тодішньою владою спрямовані на розвиток економіки, а були розтринькані і витрачені на «проїдання». За цей час борг України був нарощений більш ніж на 50 млрд доларів. Це річний бюджет України!

Безвідповідальність тодішніх чиновників зробила сьогодні заручниками простих українців. А тепер настав час повертати ці борги – у  наступні п’ять років держава Україна має віддати більше 30 мільярдів доларів.

Нинішній Уряд уже розпочав знижувати боргове навантаження – вперше за останні роки відсоток боргу до ВВП в доларовому виразі зменшився. А нещодавно прийнята стратегія передбачає конкретні кроки щодо досягнення фінансової незалежності України.

Але сьогодні ми все ще вимушені виходити на зовнішні ринки, перезапозичати гроші, щоб обслуговувати наші борги. Для цього країні конче потрібна співпраця з Міжнародним валютним фондом. Без кредиту МВФ країна опинилася б на межі банкрутства. В країні почався б доларовий хаос та стрімкий ріст на товари і послуги. Держава вимушена була б скоротити соціальні програми та «заморозити» заробітні плати й пенсії.  Загроза повернутися в 90-ті була б реальною!

Переговори з МВФ були складними. Кредитори висували вимогу прирівняти ціни на газ для населення до рівня промисловості. За таких умов платіжка пересічного українця за опалення мала б зрости на 60%. Уряд на це не погоджувався, наводивши основний аргумент: доходи українців поки не дозволяють платити ринкову ціну на газ.

Результатом річних перемовин став компроміс, якого вдалося досягнути лише завдяки наполегливості українського Уряду. Замість 60% ціна на газ з 1 листопада 2018 року зросте лише на 23% – майже втричі менше, ніж могло би бути.  Відповідне рішення Кабінет Міністрів України схвалив 19 жовтня 2018 року.

Це вимушений крок, щоб країна могла далі розвиватися. Але держава захистить тих, хто потребує її допомоги – малозабезпечені громадяни отримають субсидію на сплату житлово-комунальних послуг.  А вже з січня 2019 року в Україні запрацює монетизація субсидій. Українці будуть отримувати від Уряду «живі» гроші для оплати комунальних послуг. Все, що буде заощаджено завдяки розумному споживанню енергоресурсів, залишатиметься людям.

На урядову програму «теплих кредитів» додатково виділено 100 млн грн. Це дасть змогу українцям отримати безповоротну допомогу від Уряду на енергомодернізацію житла: заміну котлів, утеплення, встановлення лічильників.

За безвідповідальність наших політиків у минулому доводиться платити сьогодні. І тому зараз час приймати відповідальні рішення, які дозволять Україні розвиватися і врешті-решт стати сильною і успішною країною – такою, якою вона заслужено має бути.

 

Робітничим професіям в Україні потрібна кампанія з популяризації, і МОН готове підтримати її через свої ресурси, – Лілія Гриневич на зустрічі з підприємцями

В Україні дедалі менше людей отримують професійну освіту, при цьому голод на робітничі кадри зростає. Німеччина боролася з цією проблемою, зокрема, через широку просвітницьку комунікаційну кампанію, що суттєво підвищила престиж робітничих професій в країні. МОН готове максимально підтримати таку кампанію, залучивши всі наявні ресурси, але потрібна й участь роботодавців. Про це заявила Міністр освіти і науки України Лілія Гриневич під час зустрічі з керівниками підприємств легкої промисловості сьогодні, 19 жовтня 2018 року, у приміщенні МОН.

«Сьогодні ми маємо низку проблем, які не дають нашій професійній освіті розвиватися та задовольняти потреби ринку праці. Це й зношеність обладнання, у зв’язку з чим ми щороку виділяємо інвестиції для модернізації наших училищ і створення НПЦ, це й низька якість самої освіти, щоб це подолати ми оновлюємо стандарти та серйозніше залучаємо роботодавців для розвитку дуальної освіти. Однак усього цього недостатньо, нам потрібно підняти престиж професійної освіти, щоб вона перестала бути страшною казкою для кожного недисциплінованого учня в школі. Суспільство має побачити, що наявність у дитини професії дає запоруку стабільного розвитку особистості, можливість вже в молодому віці отримувати пристойну зарплату. Держава має серйозні ресурси для просування такої інформації, але нам потрібна допомога роботодавців, і я запрошую вас до співпраці, зокрема, у цій сфері», – зазначила Міністр освіти і науки України Лілія Гриневич.

Представники підприємств легкої промисловості також зауважили, що важливо, аби більше дітей розуміли, що прийшовши на виробництво вони отримають пристойну, особливо для регіонів зарплату – в середньому 7-7,5 тисячі гривень.

Директор концерну «Ярослав» Олександр Барсук додав, що не меншою проблемою є занадто довга підготовка спеціалістів у стінах закладів професійної освіти.

«Я можу вам відповідально заявити, що для підготовки швачки широкого профілю потрібно близько півроку. Зараз такі програми тривають рік-півтора. Це гає час, протягом якого учні могли б вже працювати та отримувати реальні гроші», – пояснив директор концерну.

Він також наголосив, що серйозною проблемою для підприємців є бюрократичні процедури, пов’язані з наймом неповнолітніх працівників.

«Уявіть собі «дитину» 17 років. Так, щоб взяти цю «дитину» на роботу, я маю оформити таку кількість паперів, що це просто неможливо. Навіть врегулювання такого вузького питання зможе покращити умови нашої роботи», – відзначив Олександр Барсук.

Керівник підприємства також підкреслив, що легка промисловість в Україні дає близько 5% надходжень у бюджет країни, а значить сприяння підприємствам цього сектору вигідне для держави.

«Для нас співпраця з бізнесом та спільне формування стандартів – пріоритет. МОН спільно з вами вивчить, як ми можемо, наприклад, через зміну стандартів скоротити термін навчання для ваших спеціальностей. Що стосується вимог для найму неповнолітніх, то вони пов’язані з документами Міністерства соціальної політики. Ми готові бути в цьому питанні вашими соратниками та послами, зокрема, звернутися до Мінсоцполітики для перегляду цих вимог. Але ви маєте розуміти, що все ж працевлаштування неповнолітніх має бути і завжди буде складнішим, ніж найом повнолітніх, адже вони не несуть за себе відповідальність у повній мірі. Тому має бути дорослий, який цим опікується, і розумні вимоги безпеки. Дивні речі та надмірну бюрократизацію, звичайно, треба познімати», – відповіла Міністр Лілія Гриневич.

 

На модернізацію Миколаївського водоканалу ЄІБ надав 5,11 млн євро грантової підтримки, – Геннадій Зубко

Сьогодні між Урядом України та Європейським інвестиційним банком (ЄІБ), а також мультидонорським фондом Е5Р (Східноєвропейське партнерство з енергоефективності та навколишнього середовища) було підписано грантову угоду на суму 5,11 млн євро для проекту «Миколаївводоканал». Зокрема, фінансування буде спрямовано на реконструкцію та модернізацію Миколаївського водоканалу.

Угоду підписали Віце-прем’єр-міністр – Міністр регіонального розвитку, будівництва та ЖКГ України Геннадій Зубко та Віце-президент ЄІБ Вазіл Гудак.

«Це дуже важливий проект для місцевої влади і жителів громади, і я дякую європейським колегам за надану підтримку. Його реалізація сприятиме не тільки модернізації Миколаївводоканалу і впровадженню нових технологій, а в першу чергу передбачено повне оновлення існуючої інфраструктури комунального підприємства. Термін виконання таких робіт є невеликим і вже перші результати ми побачимо у другому кварталі 2019 року», – зазначив Геннадій Зубко.

Віце-президент ЄІБ Вазіл Гудак зазначив: «Підтримка проекту «Миколаївводоканал» демонструє зобов’язання ЄС та міжнародного співтовариства покращити доступність чистої води та захистити природне середовище на користь громадян України. Це також допоможе Україні виконати свої міжнародні зобов’язання відповідно до Конвенції про захист Чорного моря від забруднення».

У свою чергу керуючий фондом E5P Андерс Лунд зазначив: «Проект забезпечить дотримання вимог з охорони здоров’я та екології національного і міжнародного законодавства, а також дасть більш високу якість послуг з водопостачання та водовідведення для населення. Інвестиції підтримають надзвичайні та ефективні заходи щодо забезпечення водопостачання, збору та очищення стічних вод, а також розширення трубопроводів для подачі води в райони, де зараз відсутній доступ до якісної питної води».

Довідково

Європейський інвестиційний банк (ЄІБ) є банком Європейського Союзу. Це довгострокова кредитна інституція ЄС і є єдиним банком, який належить і представляє інтереси держав-членів ЄС.

Як найбільший у світі багатосторонній позичальник та кредитор за обсягами, ЄІБ надає фінансування та експертизу для надійних та стабільних інвестиційних проектів, які сприяють досягненню цілей політики ЄС. Більше 90% діяльності ЄІБ зосереджено на Європі, але також підтримують зовнішню політику та політику розвитку ЄС.

Східноєвропейське партнерство з енергоефективності та навколишнього середовища (E5P) є мультидонорським фондом у розмірі 200 млн євро, спрямоване на заохочення інвестицій в енергозбереження та екологічні проекти у країнах Східного партнерства. Фонд об’єднує фінансові внески з ЄС та групи з 21 країни, які потім використовуються для залучення національних коштів та позик від міжнародних фінансових установ.

З повагою
Департамент інформації та комунікацій з громадськістю
Секретаріату Кабінету Міністрів України

Показати ще
WordPress Lessons