НовиниНовини Київщини

ГОЛОВНЕ УПРАВЛІННЯ ДПС У КИЇВСЬКІЙ ОБЛАСТІ ІНФОРМУЄ

«З початку року від платників податків до місцевих бюджетів Київщини надійшло 14, 5 млрд грн.»

Такі дані навів очільник податкової служби пристоличного регіону Олександр Загорський. «За 11 місяців поточного року приріст у дохідній частині бюджетів територіальних громад зріс на 9%, що у грошовому еквіваленті дорівнює 1,2 мільярди гривень додаткових коштів», – підкреслив Загорський. Окремо він повідомив, що найбільші суми податкових зборів і платежів забезпечили платники, зареєстровані у Бориспільському та Києво-Святошинському районах – по 2,4 млрд грн, а також Білоцерківському – 2,1 млрд грн.

У розрізі основних платежів на першому місці за обсягом надходжень – податок на доходи фізичних осіб. Так, за січень-листопад зі своїх доходів мешканці області спрямували до бюджетів 9,2 млрд грн, що на 9% або 772,2 млн грн більше за відповідний показник минулого року.

На другому місці – сплата єдиного податку. Цьогоріч малий та середній бізнес Київської області забезпечив бюджетам 2,2 млрд грн, прискоривши динаміку приросту на 8% або 170,1 млн грн.

Плата за землю посідає третє місце: сума, що надійшла від землекористувачів, дорівнює 1,3 млрд грн. Це на 2% або 20,2 млн грн більше за надходження аналогічного періоду 2019 року.

Від сплати податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, бюджети отримали на 18% більше, аніж торік. За 11 місяців 2020 року власники нерухомості перерахували до місцевих скарбниць 450,5 млн грн з додатковою сумою надходжень у 68 мільйонів гривень.

Власники елітного автотранспорту сплатили до бюджетів 11,6 млн грн, з яких 6,2 млн грн забезпечили юридичні особи, решту – 5,4 млн грн – фізичні особи.

 

Змінено форму декларації з податку на прибуток підприємств

Головне управління ДПС у Київській області інформує, що 01 грудня 2020 року набрав чинності наказ Міністерства фінансів України від 29.10.2020 №649 «Про затвердження змін до податкової декларації з податку на прибуток підприємств та визнання таким, що втратив чинність, наказу Міністерства фінансів України від 13 червня 2016 року №544» (далі – наказ №649).

Наказом №649 внесено зміни до форми Податкової декларації з податку на прибуток підприємства, зокрема, її доповнено новими позиціями, які дають змогу  подати Декларацію:

-юридичним та фізичним особам-підприємцям, які застосовують спрощену систему оподаткування, фізичним особам, які провадять незалежну професійну діяльність і які є платниками податку на прибуток у разі виплати доходів (прибутків) нерезидентам з джерелом їх походження  з України;

-іноземним компаніям;

-юридичним особам, які здійснюють управління активами щодо діяльності інститутів  спільного інвестування, утвореними без статусу юрособи, активами яких управляють такі особи.

У новій редакції викладено окремі додатки до Декларації:

– Додаток  ПН до  рядка 23 ПН Декларації;

– Додаток РІ до рядка 03 РІ  Декларації;

– Додаток АМ до рядка 1.2.1   Додатка РІ  до рядка 03 РІ  Декларації.

Крім того, Декларацію доповнено додатками, в яких відображається інформація про контрольовані іноземні компанії, та розрахунком податку на прибуток контрольованої іноземної компанії (КІК):

– Додаток КІК до рядка 06.1 КІК Декларації;

– Додаток  КІК-К до рядка 02 КІК-К додатка КІК до рядка 06.1 КІК Декларації;

– Додаток  КІК-ТЦ до додатка КІК до рядка 06.1 КІК Декларації;

– Додаток  КІК-ЦП до рядків 1.2 КІК-ЦП, 1.3 КІК-ЦП додатка  КІК-К до рядка 02 КІК-К додатка КІК до рядка 06.1 КІК Декларації.

Зміни внесено також у додаток ЗП до рядка 16 ЗП, у додаток ВП до рядків 26-29, 31-33,35, до додатку  ПП Декларації.

Згідно з п. 2 Наказу № 649  втратив чинність наказ Міністерства фінансів України від 13 червня 2016 року № 544 «Про затвердження форм та Порядку розрахунку податку на прибуток нерезидентів, які провадять діяльність на території України через постійне представництво», зареєстрований у Міністерстві юстиції України 05.07.2016 за № 923/29053.

Наказ №649 набрав чинності з дня офіційного опублікування.

Опубліковано Наказ №649 у «Офіційному віснику України» від 01.12.2020 року №94.

 

Є запитання: чи зобов’язаний ФОП при здійсненні підприємницької діяльності використовувати печатку?

 Закон України від 15.04.2014 № 1206-VII «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо спрощення порядку відкриття бізнесу»  вніс зміни до ряду кодексів та законів України, спрямованих на перехід до добровільності використання печаток суб’єктами господарювання приватного права. Про це повідомив начальник управління податкового адміністрування ГУ ДПС у Київській області Андрій Рижиков.

Так, згідно п. 4 ст. 62 Господарського кодексу України від 16.01.2003 № 436-IV  (далі – ГКУ) підприємство є юридичною особою, має відокремлене майно, самостійний баланс, рахунки в установах банків та може мати печатки.

Особливості статусу громадянина як суб’єкта господарювання визначено у статті 128 ГКУ, яка не містить вимог щодо обов’язкової наявності печатки у суб’єкта господарювання.

Нормативно-правові акти з питань оподаткування не передбачають обов’язку платника податків повідомляти контролюючі органи про отримання або знищення печатки.

Водночас, узагальнюючи норми Податкового кодексу України (в тому числі п. 48.3 ст.48 ПКУ) форми документів, які подаються до контролюючого органу (заяви, повідомлення, податкові декларації тощо), передбачають засвідчення підпису фізичної особи – підприємця або посадових осіб – юридичної особи печаткою за її наявності.

«Щодо використання печатки при здійсненні господарської діяльності, то фізичні особи – підприємці, у тому числі спрощенці, приймають рішення самостійно, враховуючи специфіку своєї діяльності», – підкреслив начальник управління податкового адміністрування Андрій Рижиков.

 

Підписано Меморандум про партнерство та співробітництво між ГО «Асоціація фермерів та приватних землевласників Київської області» та ГУ ДПС у Київській області

 У Головному управлінні ДПС у Київській області сьогодні відбулась чергова зустріч з платниками податків – сільськогосподарськими товаровиробниками області.

Захід проходив під головуванням в.о. начальника ГУ ДПС у Київській області Олександра Загорського. Участь у ньому також взяв участь Перший заступник начальника Володимир Луговський та провідні фахівці податкової служби Київщини.

Аграрний бізнес на сьогоднішній зустрічі представляв  голова громадської організації «Асоціація фермерів та приватних землевласників Київської області» Олександр Чубук та керівники фермерських господарств Київщини.

Під час зустрічі обговорили актуальні питання, пов’язані із реєстрацією  податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, причини зупинення реєстрації, критерії ризиковості платників та  дії платника у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН. Податківці фахово пояснили представникам підприємств агропромислового комплексу області особливості заповнення Таблиці даних платника, нюанси подання копій документів та пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у ПН/РК.

Наступною частиною заходу стало підписання Меморандуму про партнерство та співробітництво між ГО «Асоціація фермерів та приватних землевласників Київської області» та Головним управлінням Державної податкової служби у Київській області.

Документ укладено з метою розбудови конструктивної взаємодії та співробітництва, створення сприятливих умов для розвитку підприємництва та формування партнерських відносин  між платниками та податковою службою.

Також сторони Меморандуму погодили співпрацю у проведенні масово-роз’яснювальної, навчальної та консультативної роботи, спрямованої на формування високої податкової культури громадян.

 

«До соцфондів роботодавці області сплатили 9,7 млрд грн єдиного внеску», – Олександр Загорський

«З початку року сума надходжень єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування склала 9,7 млрд грн», – повідомив в.о. начальника ГУ ДПС у Київській області Олександр Загорський. Зокрема, він зазначив, що цьогоріч роботодавці регіону сплатили на 5% або 470 млн грн більше, аніж у відповідному періоді у минулому році.

Найбільші суми до соцфондів перерахували суб’єкти господарювання Білоцерківського району – 1, 7 мрд грн, Києво-Святошинського – 1,7 млрд грн та Бориспільського – 1,6 млрд грн.

Головне управління ДПС у Київській області нагадує, що максимальна величина бази нарахування єдиного внеску становить 15 розмірів мінімальної заробітної плати, встановленої законом.

З 01 вересня 2020 року в Україні встановлена мінімальна заробітна плата у розмірі 5000,0грн., тому максимальна сума єдиного внеску з 01 вересня становить 16500,0грн: (15 х 5000,0 х 22%).

Мінімальний розмір єдиного внеску на місяць становить 1100,0грн: (5000,0 х 22%).

 

Майно платників податків – боржників, яке знаходиться в податковій заставі, підлягає продажу на аукціонах

Головне управління ДПС у Київській області інформує, що згідно з п. 95.1 ст. 95 Податкового кодексу України  (далі – ПКУ) контролюючий орган здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності – шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі.
Продаж майна платника податків здійснюється на публічних торгах та/або через торгівельні організації – п.95.7 ст.95 ПКУ.

Продаж майна платника податків на публічних торгах здійснюється у такому порядку:

майно, яке може бути згруповано та стандартизовано, підлягає продажу за кошти виключно на біржових торгах, які проводяться біржами, що створені відповідно до закону і визначені контролюючим органом на конкурсних засадах;
цінні папери – на фондових біржах у порядку, встановленому Законом України «Про цінні папери та фондовий ринок»;

інше майно, об’єкти рухомого чи нерухомого майна, а також цілісні майнові комплекси підприємств підлягають продажу за кошти виключно на цільових аукціонах, які організовуються за поданням відповідного контролюючого органу на зазначених біржах.

Згідно з п.95.13 ст.95 ПКУ під час продажу майна на товарних біржах контролюючий орган укладає відповідний договір з брокером (брокерською конторою), яка вчиняє дії з продажу такого майна за дорученням контролюючого органу на умовах найкращої цінової пропозиції.
Склад майна, призначеного для продажу, оприлюднюється відповідною біржею – п. 95.16 ст. 95 ПКУ.

Інформація про час та умови проведення прилюдних торгів майном  оприлюднюється відповідною біржею – п.95.17 ст.95 ПКУ.
Порядок  оприлюднення такої інформації визначається Кабінетом Міністрів України  – п. 95.17 ст. 95 ПКУ.

Пунктом 14 Порядку зміни початкової ціни продажу майна платника податків, яке перебуває у податковій заставі, в рахунок погашення його податкового боргу та оприлюднення інформації про час та умови проведення відповідних торгів (далі – Порядок), затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 29.12.2010№1244, передбачено, що продаж майна на аукціоні здійснюється не раніше ніж через 15 днів після оприлюднення оголошення про проведення аукціону (далі – оголошення).

Організатор  аукціону оприлюднює оголошення в засобах масової інформації та на власній вебсторінці не пізніше ніж за 15 днів до його проведення (п. 15 Порядку).
Інформація щодо укладених договорів-доручень на реалізацію майна підприємств-боржників з уповноваженими організаціями та склад такого майна також розміщується у рубриці «Переліки» на головній сторінці офіційного вебпорталу ДПС (www.tax.gov.ua).

 

Для уникнення подвійного нарахування ЄВ ФОП  повинна надати іншому СГ виписку з ЄДР в якій зазначені основні види діяльності

Головне управління ДПС у Київській області повідомляє, що відповідно до п. 1 част.1 ст.4 Закону України від 08.07.2010 №2464-VI «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» платниками єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування (далі – ЄВ) є підприємства, установи та організації, інші ЮО, утворені відповідно до законодавства України, незалежно від форми власності, виду діяльності та господарювання, та ФОП, які використовують працю ФО на умовах трудового договору (контракту) або на інших умовах, передбачених законодавством, чи за цивільно-правовими договорами (крім цивільно-правового договору, укладеного з ФОП, якщо виконувані роботи (надавані послуги) відповідають видам діяльності, відповідно до відомостей з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань (далі – Єдиний державний реєстр).

Взяття на облік ЮО (їх відокремлених підрозділів) та ФОП, відомості щодо яких містяться в єдиному державному реєстрі, як платників ЄВ підтверджується випискою з Єдиного державного реєстру, яка надсилається (видається) цим ЮО (відокремленим підрозділам) та ФОП у порядку, встановленому Законом України  «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань».

Наказом Міністерства юстиції України від 10.06.2016 № 1657/5 затверджено Порядок надання відомостей з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань (далі – Порядок № 1657/5).

Так, пунктом п. 3 розд. І Порядку № 1657/5 встановлено, що відомості з Єдиного державного реєстру надаються за допомогою програмних засобів ведення цього реєстру у паперовій або електронній формах, що мають однакову юридичну силу та містять обов’язкове посилання на Єдиний державний реєстр, крім документів, що містяться в реєстраційній справі та надаються у паперовій формі.
Відомості, що містяться в Єдиному державному реєстрі, надаються, зокрема у вигляді виписки.

Таким чином, для уникнення подвійного нарахування ЄВ ФОП, яка виконує роботи (надає послуги) відповідно до укладених цивільно-правових договорів, повинна надати суб’єкту господарювання копію документа, що підтверджує її державну реєстрацію (виписку з Єдиного державного реєстру, в якій зазначаються основні види діяльності).

 

Головне управління ДПС у Київській області

оголошує конкурс для суб’єктів господарювання щодо формування Єдиного реєстру суб’єктів господарювання, які можуть здійснювати реалізацію безхазяйного майна та майна, що переходить у власність держави на 2021 рік.

Засідання конкурсної комісії відбудеться 18 грудня 2020 року у приміщенні ГУ ДПС у Київській області.

Для участі у конкурсі до 13 грудня 2020 року суб’єкти господарювання подають такі документи:

– заяву про включення до Єдиного реєстру із зазначенням вартості власного капіталу, кількості працівників, наявності офіційної сторінки або електронної адреси в мережі Інтернет;

– копію свідоцтва про державну реєстрацію юридичної особи (копію виписки з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців);

– копію довідки з Єдиного державного реєстру підприємств та організацій України (ЄДРПОУ);

– копію установчого документа, засвідчену суб’єктом господарювання;

– копію витягу з реєстру платників податку на додану вартість;

– овідку про відсутність податкового боргу;

– копії ліцензій на право здійснення окремих видів господарської діяльності (за наявності);

– довідку про власні складські приміщення або копію договору оренди складських приміщень у тому регіоні, де подається заява;

– довідки з установ банків про відкриті поточні рахунки у національній валюті України;

– копії документів, які підтверджують можливість проведення біржових торгів (свідоцтво про реєстрацію (акредитацію) члена біржі, власника біржового місця, брокерської контори);

– баланс або фінансовий звіт суб’єкта малого підприємництва та звіт про фінансові результати за останній звітний період, що передує даті подачі документів.

Документи для участі у конкурсі приймаються за адресою: 03151, м. Київ, вул. Народного Ополчення, 5-А. Контактний телефон для довідок з питань проведення конкурсу: (044) 200-37-28.

Основні критерії, які враховуються комісією при винесенні рішення про включення суб’єктів господарювання до Єдиного реєстру:

­досвід роботи не менше одного року у сфері продажу;

­членство на біржі (наявність біржового місця, брокерської контори на біржі), яка згідно з Положенням про умови і порядок проведення конкурсів з визначення уповноважених бірж з продажу майна, що перебуває у податковій заставі, затвердженим наказом Мінфіну України від 30.06.2017 р. № 611 та зареєстрованим у Мін’юсті України 26.07.2017 р. за № 908/30776, має право організації і проведення біржових торгів та цільових аукціонів з реалізації майна платників податків, що перебуває у податковій заставі. Цей критерій не є обов’язковим для лісогосподарських та рибогосподарських підприємств у випадку реалізації винятково профільної продукції, а також підприємств роздрібної торгівлі;

­наявність чистого прибутку у звіті про фінансові результати;

­відсутність заборгованості за платежами перед бюджетами;

­наявність у штатному розписі суб’єкта господарювання не менше трьох працівників;

­відсутність порушень договірних зобов’язань щодо реалізації безхазяйного майна та майна, що переходить у власність держави, суб’єктами господарювання, які раніше перебували у Єдиному реєстрі;

­наявність власних (орендованих) складських приміщень на території, що контролюється територіальною податковою службою, до якої суб’єкт господарювання подав заяву про включення до Єдиного реєстру;

­наявність у суб’єкта господарювання офіційної сторінки або електронної адреси в мережі “Інтернет” (за можливості).

Договір про реалізацію майна із суб’єктом господарювання, включеним до Єдиного реєстру, укладається після розміщення його реквізитів на офіційній сторінці територіального органу ДПС України в мережі “Інтернет”.

Дізнавайтеся про всі новації податкового законодавства на офіційній сторінці ГУ ДПС у Київській області у мережі Facebook за посиланням www.facebook.com/tax.kyiv.oblast

Спілкуйтеся з Податковою службою дистанційно за допомогою сервісу «InfoTAX» https://t.me/infoTAXbot

Підписатись на телеграм-канал ДПСhttps://t.me/tax_gov_ua

ГУ ДПС у Київській області

Показати ще
WordPress Lessons