НовиниНовини Київщини

ГОЛОВНЕ УПРАВЛІННЯ ДФС У КИЇВСЬКІЙ ОБЛАСТІ ІНФОРМУЄ

Завдяки податківцям Київщини, до бюджету однієї з сільрад регіону надійшов 1 млн. грн. штрафних санкцій

За повідомлення начальника ГУ ДФС у Київській області Олексія Кавиліна, податківці Київщини, зокрема, фахівці управління контролю за обігом та оподаткуванням підакцизних товарів, виявили факт реалізації суб’єктом господарювання слабоалкогольних напоїв  без наявності відповідної ліцензії.  Загальна вартість отриманої партії – 295,5 тис. грн.

Крім того, підприємство зберігало партію алкогольних напоїв на суму 410,8 тис. грн. у місці, відомості про яке не внесені до Єдиного державного реєстру місць зберігання.

За порушення норм чинного законодавства щодо виробництва і торгівлі спиртом етиловим, коньячним і плодовим, спиртом етиловим ректифікованим виноградним, спиртом етиловим ректифікованим плодовим, дистилятом виноградним спиртовим, спиртом-сирцем плодовим, алкогольними напоями та тютюновими виробами платника податків притягнено до відповідальності.

«Результатом вжитих заходів стало поповнення місцевого бюджету Дударківської сільської ради Бориспільського району Київської області на суму у понад 1 мільйон гривень, який сплатило відоме підприємство як штраф за порушення норм чинного законодавства. Наша робота у тому числі спрямована на детінізацію ринку підакцизних товарів, створення рівних умов для всіх його учасників та збільшення надходжень до бюджету – це пріоритетні завдання. Податки мають сплачувати всі, як і дотримуватися норм закону. І вже тим більше – підприємства з всесвітньо відомими іменами», – підкреслив Олексій Кавилін.

Бюджетні рахунки для плати за ліцензії на операції з пальним

Головне управління  ДФС у Київській області повідомляє, що відповідно до наказу Міністерства фінансів України від 26.04.2019 №182 «Про внесення змін до наказу МФУ від 14 січня 2019 року №11» Державною казначейською службою України відкрито нові рахунки по наступних платежах:

«22013100» – Плата за ліцензії на виробництво пального;

«22013200» – Плата за ліцензії на право оптової торгівлі пальним;

«22013300» – Плата за ліцензії на право роздрібної торгівлі пальним;

«22013400» – Плата за ліцензії на право зберігання пального.

Нові бюджетні рахунки, розміщені на офіційному суб-сайті «Територіальні органи ДФС у Київській області» єдиного веб-порталу ДФС України в розділі «Бюджетні рахунки»(http://kyivobl.sfs.gov.ua/byudjetni-rahunki/okremi-storinki/arhiv1/379400.html/), а також у центрах обслуговування платників податків.

 

Стан розрахунків з бюджетом можна перевірити В «Електронному кабінеті»

Головне управління ДФС у Київській області звертає увагу, що на сьогодні ДФС запроваджено низку електронних сервісів, які розміщені в «Електронному кабінеті».

Використання «Електронного кабінету» дає змогу заощадити кошти та час, фізичні особи  тут можуть сплатити податки в будь-який зручний, у т.ч. неробочий час, це позбавляє необхідності відвідувати центри обслуговування платників, та банківські установи.

За допомогою «Електронного кабінету» платники податків – фізичні особи мають можливість перегляду даних, зокрема, щодо:

– об’єктів оподаткування (земельні ділянки, житлові будинки, квартири, садові (дачні будинки), гаражі, легкові автомобілі);

– сформованих податкових повідомлень-рішень та необхідних платіжних реквізитів органів місцевого самоврядування для сплати податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, транспортного податку та плати за землю;

– розрахунків сум податкових зобов’язань по таких податках;

– стану розрахунків з бюджетом.

Електронний кабінет забезпечує можливість проведення звірки розрахунків платників податків з державним та місцевими бюджетами, а також одержання документа, що підтверджує стан розрахунків, який формується автоматизовано шляхом вивантаження відповідної інформації з електронного кабінету із накладенням електронного підпису посадової особи контролюючого органу та печатки контролюючого органу.

Меню «Заяви, запити для отримання інформації» приватної частини Електронного кабінету дозволяє платнику створити та надіслати до відповідного органу ДФС запит щодо стану розрахунків з бюджетами та цільовими фондами за даними органів ДФС за формою «F/J1300203».

Верхня панель навігації у вікні «Заяви, запити для отримання інформації» дозволяє встановити відповідний період та обмежити перелік документів за типом «J(F)13 Запити та довідки». Зі списку документів обирається Запит (F/J1300203) натисканням лівої клавіші миші. В наступному вікні в полях «Регіон» та «Район» обирається відповідний територіальний орган ДФС (за замовчуванням встановлено орган ДФС за місцем основної реєстрації), та натискається кнопка «Створити».

Поля форми Запиту заповнюються системою автоматично, а саме:

– найменування; прізвище ім’я, по батькові платника податків;

– податковий номер платника податку або серія та номер паспорта;

– дата відправлення Запиту до органів ДФС.

Автоматичне заповнення таких полів можна відмінити, знявши позначку «Авто розрахунок».

Зберегти створений Запит можна натиснувши кнопку «Зберегти». Збережений документ можна підписати та відправити до органу ДФС, натиснувши кнопки «Підписати» та «Відправити».

Для роботи у приватній частині  «Електронного кабінету» платникам податків необхідно отримати особисті ключі електронного цифрового підпису отриманого у будь-якому Акредитованому центрі сертифікації ключів.

Вхід до Електронного кабінету здійснюється за адресою: http://cabinet.sfs.gov.ua, а також через офіційний веб-портал ДФС.

Отже, платник податків має право надіслати Запит щодо стану розрахунків з бюджетами та цільовими фондами за формою «F/J1300203» через меню «Заяви, запити для отримання інформації» приватної частини Електронного кабінету.

Відповідь на Запит платнику податків надсилається через Електронний кабінет не пізніше п’ятнадцяти робочих днів з дня його отримання у вигляді витягу з інформаційної системи органів ДФС щодо стану розрахунків платника з бюджетом та цільовими фондами за формою «F/J1400203» (далі – Витяг). Витяг формується за період вибраний платником податків при створені Запиту з урахуванням строків давності, станом на дату відправлення Запиту до органів ДФС.

Перевірити дані, за якими сформовано Витяг можна за допомогою меню «Стан розрахунків з бюджетом» приватної частини Електронного кабінету.

 

На Київщині на території колишнього асфальтному заводу виготовляли алкогольний сурогат

Співробітники податкової міліції ГУ ДФС у Київській області спільно з працівниками Нацполіції під процесуальним керівництвом обласної прокуратури припинили роботу незаконного виробництва спирту та лікеро-горілчаних виробів. В рамках проведення операції «Акциз – 2019» та розслідування кримінального провадження за ч. 3 ст. 204 КК України було встановлено, що на Київщині на території колишнього асфальтного заводу працює підпільний цех, в якому виготовляють спиртовмісну речовину (спирт) та фальсифіковані лікеро-горілчані вироби з недоброякісної сировини.

За результатами санкціонованих обшуків, проведених на території колишнього заводу, а також за місцем проживання організатора незаконної діяльності та в його автомобілі, з незаконного обігу вилучено та передано на відповідальне зберігання обладнання для масового виробництва фальсифікованої продукції, майже 6,4 тис. літрів готового фальсифікату, 800 літрів спирту, розлитого в пластикову тару, 10,6 тис. пачок цигарок та автомобіль, який використовувався фігурантами. Загальна вартість вилучених товарно-матеріальних цінностей перевищує 2,5 млн. грн. Триває слідство.

 

Олексій Кавилін: «Надходження до Держбюджету від платників Київщини зросли на 40%»

За повідомленням начальника ГУ ДФС у Київській області Олексія Кавиліна, за п’ять місяців поточного року платники Київщини перерахували 5,4 млрд. грн.   Зокрема, він підкреслив, що цей показник на 40% або 1,5 млрд. грн. перевищує суму, сплачену у відповідному періоді минулого року.

«За обсягом надходжень до державної скарбниці сплата податку на додану вартість складає майже 48%. Тобто, зі січень-травень платники регіону  спрямували до бюджету 2,6 мільярда гривень. Порівняно з тим самим періодом минулого року, ця сума зросла більш ніж на третину або 653 мільйона гривень. Серед чинників такого зростання – збільшення кількості платників ПДВ: якщо попереднього року станом на 1 червня їхня кількість складала 16 066 суб’єктів господарювання, то цьогоріч це вже 17 491 платник. Зросли і обсяги оподатковуваних операцій. І що найголовніше – максимальна робота з руйнування схем ухилення від оподаткування», – зазначив очільник фіскальної служби області.

Динаміка сплати податку на доходи фізичних осіб зросла на 27% порівняно з січнем-травнем 2018 року. Наразі сплачено 1,2 млрд. грн. із сумою додаткових надходжень у 261 мільйон гривень.  На підтримку збройних сил України зібрано 346 мільйонів військового збору. Темп росту у приведених умовах до відповідного періоду 2018 року складає 125%, що у грошовому еквіваленті дорівнює 69,2 млн. грн. Зі сплати податку на прибуток підприємства  державний бюджет отримав 1,1 млрд. грн., що на 26% або 233 мільйона гривень більше за суму, що надійшла у січні-травні минулого року.

 

З початку року митниками в пункті пропуску «Бориспіль» вилучено валюти, яка незаконно переміщувалась, на суму майже 13 млн. грн.

Працівниками відділів митного оформлення Київської митниці ДФС в пункті пропуску «Бориспіль» складено з початку року 67 протоколів про порушення митних правил, де предметом правопорушення була валюта, на суму майже 13 млн. грн.

В останньому випадку 50900 доларів США намагалася незаконно вивезти за межі України громадянка Грузії, яка відлітала на батьківщину.

Для проходження митного контролю жінка самостійно обрала спрощену систему – «зелений коридор», де, зокрема, передбачено наявність у громадян готівки у сумі, яка є меншою  еквіваленту 10 000 євро.

На момент проходження митного контролю належним чином оформленої митної декларації пасажирка не надала, до моменту перетину нею «зеленої лінії» для отримання довідкової інформації в інформаційній зоні та роз’яснення митних правил і порядку використання двоканальної системи та для декларування готівкових коштів на «червоний коридор» не зверталася.

Митники поцікавилися у громадянки щодо наявності в неї  готівки, на що вона відповіла, що має близько 50000 доларів США. Після цього пасажирку було запрошено до службового приміщення митниці і запропоновано пред’явити всю готівку. В службовому приміщенні митниці (зоні митного контролю) пасажиркою було пред’явлено готівку в розмірі 50900 доларів США, що знаходились в бандажному поясі під її сукнею, а також в її сумочці в гаманці.

З виявленої суми пасажирці було пропущено 11150 доларів США (що за курсом НБУ становило 9999 євро). За протоколом про порушення митних правил за ст. 471 Митного кодексу України вилучено до винесення судом рішення у справі 39750 доларів США.

Довідково: зазначені дії, що полягають у переміщенні через митний кордон України громадянкою Грузії, яка формою проходження митного контролю обрала проходження через «зелений коридор», готівки в обсязі, що підлягає обов’язковому письмовому декларуванню у повному обсязі для фізичних осіб,  відповідно до Постанови Правління НБУ №3 від 02.01.2019 року «Про затвердження Положення про транскордонне переміщення валютних цінностей» та Постанови Правління НБУ №5 від 02.01.2019 року «Про затвердження Положення про заходи захисту та визначення порядку здійснення окремих операцій в іноземній валюті».

 

Операція «Урожай»: як роботодавцю правильно оформити найманого працівника?

Оформлення трудових відносин між роботодавцем та найманим працівником розпочинається з укладення трудового договору (угоди), який оформляється наказом та подання до органу ДФС Повідомлення  про прийняття працівника на роботу за формою, затвердженою постановою Кабміну від 17.06.2015року №413. Повідомлення про прийняття працівника на роботу є обов’язковою умовою правильного оформлення новоприйнятого найманого працівника.

Повідомлення про прийняття працівника на роботу подається роботодавцем до територіальних органів ДФС за місцем обліку як платника єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування в  один  із таких способів:

– засобами електронного зв’язку з використанням електронного цифрового підпису відповідальних осіб відповідно до вимог законодавства у сфері електронного документообігу та електронного підпису;

– на паперових носіях разом з копією в електронній формі;

– на паперових носіях, якщо трудові договори (угоди) укладено не більше ніж із п’ятьма особами.

Роботодавці, які використовують найману працю неоформлених працівників і неофіційно виплачують заробітну плату несуть адміністративну, фінансову та кримінальну  відповідальність за порушення трудового та податкового законодавства.

 

На Київщині податківці ліквідували чергове підпільне виробництво лікеро-горілчаних виробів. Вилучено фальсифікату на суму понад
1,8 млн. грн.

Співробітники податкової міліції та управління контролю за обігом підакцизних товарів ГУ ДФС у Київській області спільно із працівниками Нацполіції ліквідували підпільне виробництво алкоголю та вилучили велику партію фальсифікату.

В рамках проведення операції «Акциз – 2019» та розслідування кримінального провадження за ч. 3 ст. 190 КК України було встановлено, що на території області функціонує підпільний цех, в якому виготовляють, розливають та фасують недоброякісні спиртовмісні лікеро-горілчані вироби.

За результатами проведених заходів з незаконного обігу вилучено та передано на відповідальне зберігання 8 тис. 124 літри фальсифікату в коробках типу «Бег-iн-бокс», підробленого під відомі торгові марки загальною вартістю понад 1,8 млн. грн. та обладнання для незаконного виробництва. Загальна вартість вилучених ТМЦ складає майже 2,4 млн. грн.

Триває слідство.

 

Митниками Київщини за травень 2019 року здійснено на 10 % більше митних оформлень у порівнянні з аналогічним періодом 2018 року

За даними у травні 2019 року, Київською митницею ДФС оформлено
36 910 митних декларацій, що на 10 % більше в порівнянні з травнем 2018 року.

Таким чином, кількість митних декларацій, оформлених у травні 2019 року збільшилася та складає: імпортні – 27 497 (на 13 % більше, ніж рік тому), експортні – 8 202 (на 2 % більше, ніж рік тому), транзитні – 1 230 (на 10 % більше, ніж рік тому).

Загальний обсяг експортно-імпортних вантажів у травні 2019 року становить 386,84 тис. тонн, що на 13 % більше в порівнянні з аналогічним періодом 2018 року.

Щодо статистики оформлених митницею карток відмов, то у травні 2019 вона збільшилась на 49 %  в порівнянні з травнем 2018 року.

Співробітниками митниці за травень 2019 року було проведено 1235 митних оглядів, що на 30 % менше, ніж у травні 2018 року.

Кількість суб’єктів зовнішньоекономічної діяльності, які здійснили митне оформлення в зоні діяльності Київської митниці ДФС, у травні 2019 року збільшилась на 11 % в режимі імпорт та на 17 % в режимі експорт в порівнянні з минулим роком.

Середній час митного оформлення однієї митної декларації у травні 2019 року склав 1 годину 59 хвилин.

 

Операція «Урожай»: яким чином ФОП може створити фермерське господарство?

Абзацом 2 част.5 ст.1 Закону України від 19.06.2003 № 973 «Про фермерське господарство» встановлено, що фермерське господарство без статусу юридичної особи організовується на основі діяльності фізичної особи – підприємця (далі –ФОП)  і має статус сімейного фермерського господарства за умови використання праці членів такого господарства, якими є виключно  така ФОП та члени її сім’ї відповідно до ст.3 Сімейного кодексу України від 10.01.2002 №2947-ІІІ. Створення та діяльність сімейного фермерського господарства без набуття статусу юридичної особи регулюються положеннямист.8 прим.1 Закону № 973.

Пунктом 291.3 статті 291 ПКУ встановлено, що ФОП може самостійно обрати спрощену систему оподаткування, якщо він відповідає вимогам, встановленим гл.1 ПКУ та реєструється платником єдиного податку в порядку, визначеному гл.1 ПКУ.

Відповідно до п.п.298.1.1 п.298.1 ст.298 ПКУ для обрання або переходу на спрощену систему оподаткування суб’єкт господарювання подає до контролюючого органу заяву. Згідно з нормами п.п. 298.8.5 п. 298.8 ст. 298 ПКУ визначено, що зареєстровані в установленому порядку ФОП, які до закінчення місяця, в якому відбулася державна реєстрація, подали заяву для обрання або переходу на спрощену систему оподаткування та ставки єдиного податку, встановленої для четвертої групи, вважаються платниками єдиного податку з дня державної реєстрації.

ФОП, які подали заяву про обрання ними спрощеної системи оподаткування та ставки єдиного податку, встановленої для четвертої групи, вперше подають визначену п.п. 298.8.1 п. 298.8 ст. 298 ПКУ звітність протягом 20 календарних днів з дня подання такої заяви – абз.7п.п. 298.8.1 п. 298.8 ст. 298 ПКУ.

Форма податкової декларації платника єдиного податку четвертої групи затверджена наказом Міністерства фінансів України від 19.06.2015 № 578 із змінами і доповненнями.

Отже, ФОП може самостійно обрати спрощену систему оподаткування, якщо відповідає вимогам встановленим гл.1 ПКУ. Для обрання або переходу на спрощену систему оподаткування за ставкою єдиного податку, встановленою для четвертої групи, така особа зобов’язана подати до контролюючого органу за своєю податковою адресою Заяву та протягом 20 календарних днів з дня подання такої Заяви – Декларацію.

 

Акцизний податок з електроенергії з 01 липня 2019: що зміниться?

Головне управління ДФС у Київській області повідомляє, що з 01 липня 2019 року в Україні запрацює нова модель ринку електроенергії – це пов’язано з набранням чинності ст. 54, 55, 66 – 71, 73 Закону України від 13.04.2017 №2019-УІІІ «Про ринок електричної енергії».

Новий ринок електроенергії характеризується відокремленням діяльності з розподілу та постачання електроенергії, а це впливає на визначення кола платників акцизного податку з електричної енергії.

Що зміниться? Так, з 1 липня 2019 року купівлю-продаж електричної енергії за двосторонніми договорами здійснюватимуть виробники, електропостачальники, оператори системи передачі, оператори систем розподілу, трейдери, гарантований покупець та споживачі.

Хто є платниками акцизного податку?

Статтею 212 ПКУ визначено, що платниками акцизного податку з електричної енергії є:

– особа, яка виробляє підакцизні товари (продукцію) на митній території України, у тому числі з давальницької сировини;

– особа — суб’єкт господарювання, яка ввозить підакцизні товари (продукцію) на митну територію України;

– оптовий постачальник електричної енергії;

– виробники електричної енергії, які мають ліцензію на право здійснення підприємницької діяльності з виробництва електричної енергії і продають її поза оптовим ринком електричної енергії.

Хто не сплачує акцизний податок?

Не є платниками акцизного податку особи, які здійснюють діяльність з виробництва електричної енергії за умови її продажу на оптовому ринку електричної енергії та/або з постачання електричної енергії, крім платників, визначених у п.п. 212.1.12 п. 212.1 ст. 212 ПКУ.

Що є об’єктом оподаткування?

Нормами ст. 213 ПКУ визначено, що об’єктом оподаткування акцизним податком є:

– операції з реалізації вироблених в Україні підакцизних товарів (продукції);

– оптового постачання електричної енергії.

Базою оподаткування акцизним податком відповідно до норм п.п. 214.1.3 п. 214.1 ст. 214 ПКУ є вартість реалізованої електричної енергії без ПДВ, виходячи з якої обчислюється сума податкового зобов’язання із врахуванням ставки у розмірі 3,2 % (п.п. 215.3.9 п. 215.3 ст. 215 ПКУ), а також дати виникнення податкових зобов’язань щодо постачання електричної енергії — дата підписання акта прийому-передачі електроенергії (п. 216.10 ст. 216 ПКУ).

Що не підлягає оподаткуванню?

Не підлягають оподаткуванню операції з реалізації електричної енергії, виробленої кваліфікованими когенераційними установками та/або з відновлюваних джерел енергії (п.п. 213.2.8 п. 213.2 ст. 213 ПКУ).

Показати ще
WordPress Lessons