Новини

ІНФОРМАЦІЯ ГОЛОВНОГО УПРАВЛІННЯ ДФС У КИЇВСЬКІЙ ОБЛАСТІ

59 днів лишилося до посилення адміністративної відповідальності за перевищенні строку транзиту або тимчасового ввезення транспортного засобу на іноземній реєстрації

Головне управління ДФС у Київській області нагадує, що через 180 днів з початку дії Закону України від 08.11.2018 року № 2612-VIII, тобто, з 24 травня 2019 року вступають у дію норми щодо посилення адміністративної відповідальності за порушення вимог законодавства при переміщенні транспортних засобів в митних режимах тимчасового ввезення і транзиту.

З цієї дати при перевищенні строку транзиту або тимчасового ввезення транспортного засобу на іноземній реєстрації більше ніж на 30 діб власнику такого автомобіля загрожує штраф у розмірі 170 тис. грн. або конфіскація транспортного засобу за рішенням суду.

Власники автомобілів на іноземній реєстрації мають можливість при оформленні транспортних засобів скористатися умовами перехідного періоду, що триватиме до 23 травня 2019 року включно.

Відповідальність громадян щодо перевищення термінів транзиту авто на іноземній реєстрації передбачена новими нормами митного кодексу, зокрема, статтею 469 Митного кодексу України.

Кошти або вартість майна, переданого у вигляді пожертвувань або благодійних внесків неприбутковим організаціям, можна включити до податкової знижки

Головне управління ДФС у Київській області повідомляє, що відповідно до п.п. 166.3.2 п. 166.3 ст.166 Податкового кодексу платник податку має право включити до податкової знижки у зменшення оподатковуваного доходу платника податку за наслідками звітного податкового року, визначеного з урахуванням положень п. 164.6 ст. 164 ПКУ, суму коштів або вартість майна, переданих платником податку у вигляді пожертвувань або благодійних внесків неприбутковим організаціям, зареєстрованим в Україні та внесеним до Реєстру неприбуткових організацій та установ на дату передачі таких коштів та майна, у розмірі, що не перевищує 4 % суми його загального оподатковуваного доходу такого звітного року.

До податкової знижки включаються фактично здійснені протягом звітного податкового року платником податку витрати, підтверджені відповідними платіжними та розрахунковими документами, зокрема, квитанціями, фіскальними або товарними чеками, прибутковими касовими ордерами, копіями договорів, що ідентифікують продавця товарів (робіт, послуг) і їх покупця (отримувача). У зазначених документах обов’язково повинно бути відображено вартість таких товарів (робіт, послуг) і строк їх продажу (виконання, надання).

Зокрема, одним із документів, які підтверджують надання пожертви (благодійної допомоги), є договір про пожертву.

Для отримання податкової знижки, платник податків подає за місцем своєї податкової адреси річну податкову декларацію про майновий стан і доходи. Граничний термін подання податкової декларації – 31 грудня 2019 (включно).

Відповідальність за несплату узгодженої суми грошового зобов’язання, задекларованого в податковій декларації про майновий стан і доходи громадян, протягом строків, визначених ПКУ

У Головному управлінні ДФС у Київській області нагадують, що відповідно до п. 179.7 ст. 179 ПКУ фізична особа зобов’язана самостійно до 1 серпня року, що настає за звітним, сплатити суму податкового зобов’язання, зазначену в поданій нею податковій декларації.

Нормами пункту 126.1 ст. 126 ПКУ встановлено фінансову відповідальність  платника податків за  несплату узгодженої суми грошового зобов’язання протягом строків, визначених ПКУ у таких розмірах:

–  при затримці до 30 календарних днів включно, наступних за останнім днем строку сплати суми грошового зобов’язання, – у розмірі 10 відс. погашеної суми податкового боргу;

–  при затримці більше 30 календарних днів, наступних за останнім днем строку сплати суми грошового зобов’язання, – у розмірі 20 відс. погашеної суми податкового боргу.

Крім цього, при нарахуванні суми податкового зобов’язання, визначеного платником податків або податковим агентом, – після спливу 90 календарних днів, наступних за останнім днем граничного строку сплати податкового зобов’язання нараховується пеня  -п.п. 129.1.3 п. 129.1 ст. 129 ПКУ.

Згідно з п. 129.4 ст. 129 ПКУ на суми грошового зобов’язання, визначеного п.п. 129.1.3 п. 129.1 ст 129 ПКУ (включаючи суму штрафних санкцій за їх наявності та без урахування суми пені), нараховується пеня за кожний календарний день прострочення у його сплаті, включаючи день погашення, із розрахунку 100% річних облікової ставки Національного банку України, діючої на кожний такий день.

Новації у ЄСВ з 2019 року

Головне управління ДФС у Київській області інформує, що у зв’язку зі збільшенням  з 01 січня 2019 року розміру мінімальної заробітної плати до 4173,0 грн., змінились розміри мінімального страхового внеску (з 01.01.2019р. – 918,06 грн.) та максимального страхового внеску(з 01.01.2019р. – 13770,90грн.) на місяць.

Із 2019 року єдиний соціальний внесок (ЄСВ) установлено у розмірі 8,41%  до визначеної бази нарахування внеску для найманих осіб з інвалідністю, які працюють у ФОПів, у т.ч. тих, які обрали спрощену систему оподаткування – це встановлено новою редакцією до част.13 ст.8 Закону України від 08.07.2010 №2464-УІ «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування»

Нагадуємо, що нарахування ЄСВ у розмірі 8,41% розпочинається з дати встановлення групи інвалідності (але не раніше  одержання роботодавцем завіреної копії довідки до акта огляду в МСЕК) та закінчується датою припинення інвалідності на підставі рішення даної комісії.

Перевірити фіскальний чек можна в «Електронному кабінеті»

Головне управління ДФС у Київській області інформує,  що ДФС запроваджено електронний сервіс, який дозволить покупцям товарів та послуг здійснювати пошук  та перегляд фіскальних касових чеків, сформованих традиційними реєстраторами розрахункових операцій та електронних фіскальних чеків, що створені новими РРО.
Для перевірки фіскальних касових чеків потрібно на суб-сайті ГУ ДФС у Київській області або на веб-порталі  ДФС України зайти у вкладення «Електронний кабінет».

Сервіс знаходиться у відкритій частині електронного кабінету, доступ до нього здійснюється без ідентифікації особи у режимі реального часу (24/7/365)  за посиланням:http://cabinet.sfs.gov.ua/cashregs/check.

Щоб знайти та  переглянути фіскальний касовий чек потрібно ввести: фіскальний номер РРО, дату та час видачі чека (для традиційних РРО).

Для пошуку  електронного чека потрібно ввести його фіскальний номер і дату. Якщо чек  у системі не знайдено, потрібно зробити його фото й надіслати  за адресою: infozvit@sfs.gov.ua. Фахівці фіскальної служби дослідять причину, за якої електронний чек не потрапив до системи й будуть вжиті відповідні заходи.

Запроваджена новітня інформаційна система реєстрації та обліку реєстраторів розрахункових операцій E-Receipt передбачає реєстрацію пристроїв без подання до контролюючих органів будь-яких паперових документів і не потребує плати за її використання. Електронний чек генерується, реєструється в системі ДФС,  доповнюється QR-кодом, після чого передається на пристрій. Інформація про фіскальний номер чека та його QR-код зберігається в e-Receipt і доступна для перегляду в електронному кабінеті платникам та покупцям товарів (послуг).

Нормативна грошова оцінка землі

Повідомляємо, що на офіційному веб-порталі ДФС України розміщено інформацію про нормативну грошову оцінку земель (за даними офіційного веб-сайту Держгеокадастру)  – Довідник показників нормативної грошової оцінки земель населених пунктів станом на 01.01.2019. Основними завданнями створення Довідника показників нормативної грошової оцінки земель населених пунктів є:

– систематизація актуальної інформації про рік останнього проведення нормативної грошової оцінки земель кожного населеного пункту України та його середню (базову) вартість, дату та номер рішення місцевої ради про затвердження технічної документації з нормативної грошової оцінки земель населеного пункту, розрахункову площу та чисельність населення, кошторисну вартість робіт, значення регіональних та зональних коефіцієнтів оцінки;
– забезпечення розробників технічної документації із нормативної грошової оцінки земель населених пунктів матеріалами для аналізу результатів оцінки населених пунктів, визначення співвідношення отриманих результатів по землях однотипних груп населених пунктів у різних регіонах країни, що дозволить підвищити якість виконання робіт з нормативної грошової оцінки земель населених пунктів, унеможливить штучне заниження або завищення такої оцінки;

– забезпечення аналізу та прогнозування органами місцевого самоврядування економічного ефекту застосування нормативної грошової оцінки залежно від року її проведення в частині наповнення місцевих бюджетів;

– стимулювання своєчасного оновлення нормативної грошової оцінки земель населених пунктів відповідно до вимог ст. 18 Закону України від 11 грудня 2003 року № 1378-IV «Про оцінку земель» із змінами та доповненнями (далі – Закон № 1378);

– забезпечення відкритості результатів нормативної грошової оцінки земель населених пунктів для широкого загалу.

Проведення нормативної грошової оцінки земель населених пунктів регулюється Законом № 1378. Обов’язковість проведення нормативної грошової оцінки земель передбачено ст. 13 Закону № 1378, а періодичність її проведення – щонайменш один раз на 5 – 7 років (повторна нормативна грошова оцінка) – ст. 18 Закону № 1378. У 2013 році в Україні на 100 % завершено проведення нормативної грошової оцінки земель усіх населених пунктів відповідно до ст. 13 Закону № 1378.

Інформація про нормативну грошову оцінку земель (за даними офіційного веб-сайту Держгеокадастру) міститься за посиланням http://sfs.gov.ua/dovidniki–reestri–perelik/dovidniki-/325490.html

Зміни в оподаткуванні податком на прибуток у 2019 році

Головне управління ДФС у Київській області повідомляє, що Законом України від 23.11.2018  №2628-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких інших законодавчих актів України щодо покращення адміністрування та перегляду ставок окремих податків і зборів», який набрав чинності 01.01.2019р., запроваджено зміни в оподаткуванні податком на прибуток  у 2019 році.

Доповнено та уточнено поняття, визначені  статтею 14 Податкового  Кодексу.

Так, п. 14.1 ст. 14 ПКУ доповнено новими підпунктами:

– п.п.14.1.12 введено поняття активу з права користування – визнаний орендарем згідно з вимогами міжнародних стандартів фінансової звітності (далі — МСФЗ) актив, який представляє право орендаря використовувати базовий актив протягом строку оренди;

– п.п. 14.1.1251 визначено поняття нормативу витрат на виплати страховим посередникам –  гранично допустима величина будь-яких виплат (винагород) страховим посередникам та іншим особам за надані послуги щодо укладання (пролонгації) договорів страхування, встановлена для цілей Кодексу за методикою, визначеною уповноваженим органом, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, за погодженням з центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.

У п.п. 14.1.45 п. 14.1 ст. 14 Кодексу уточнено поняття деривативу, зокрема:

–  вилучено визначення деривативу як стандартного документа;

–  не передбачається затвердження Кабінетом Міністрів України стандартної (типової) форми деривативів;

–  платежі за угодами своп розраховуються на підставі ціни (котирування) базового активу, також з урахуванням процентних ставок у межах суми, визначеної договором на конкретну дату платежу;

– визначено, що форвардний контракт не є стандартизованим цивільно-правовим договором, та передбачено, що такий контракт  виконується шляхом постачання базового активу та його оплати коштами або проведення між сторонами контракту грошових розрахунків без постачання базового активу.

Уточнено умови включення юридичних осіб до Реєстру неприбуткових установ та організацій.

Так,  п.п. 133.4.1 п. 133.4 ст. 133 ПКУ внесено зміни в частині вимог до установчих документів, зокрема:

– для цілей розподілу отриманих доходів (прибутків) термін «учасники» неприбуткової організації застосовується у розумінні Цивільного кодексу України;

– для недержавних пенсійних фондів передбачена можливість передання активів у разі ліквідації такого фонду іншим юридичним особам, що здійснюють недержавне пенсійне забезпечення відповідно до закону.

Пунктом 1 розд.ІІ «Прикінцеві та перехідні положення» Закону
№2628 встановлено, що зміни до п.п. 133.4.1 п. 133.4 ст. 133 ПКУ застосовуються до податкових періодів, починаючи з 1 липня 2017 року.

Різниці, які виникають при нарахуванні амортизації.

Щодо різниць, які виникають при нарахуванні амортизації, то ст. 138 ПКУ доповнено новим п.138.4  та передбачено,  що вимоги п.п. 138.1 — 138.3 ст. 138 ПКУ, якими визначені різниці для коригування фінансового результату до оподаткування та порядок розрахунку амортизації, не застосовуються до операцій з активами з права користування за договорами оренди.

Уточнено вартісний показник для застосування визначених ПКУ мінімально допустимих строків корисного використання, встановлений для основних засобів 4 групи, який складає понад 6000 грн. замість раніше визначеного у розмірі 2 500 грн. (п.п. 138.3.3 п. 138.3 ст. 138 ПКУ).

Різниці, які виникають при здійсненні фінансових операцій.

По різницям, які виникають при здійсненні фінансових операцій уточнено, що при  визначенні  різниць, передбачених  п.п. 140.5.4  п. 140.5 ст. 140 ПКУ для коригування до збільшення фінансового результату до оподаткування  на суму 30% вартості придбаних товарів, у тому числі необоротних активів, робіт та послуг, не враховуються активи з права користування за договорами оренди.

Крім того,  уточнено,  що  вимоги  із застосування  різниці  відповідно  до  п.п.140.5.4 п.140.5 ст.140 ПКУ не поширюються також на вартість товарів,  у тому числі необоротних активів, робіт та послуг, придбаних у Накопичувального фонду та недержавних пенсійних фондів.

Застосування прискореної амортизації.

Внесеними до п.43 підр.4 розд. ХХ «Перехідні положення» ПКУ змінами на 1 рік продовжено дію норми щодо права на застосування для розрахунку амортизації за прямолінійним методом мінімально допустимого строку амортизації (два роки) щодо основних засобів четвертої групи,  якщо витрати на їх придбання понесені (нараховані) платником податків після 1 січня 2017 року та якщо для таких основних засобів забезпечується одночасне виконання встановлених Кодексом вимог, зокрема, основні засоби введені в експлуатацію в межах одного з податкових (звітних) періодів з 1 січня 2017 року по 31 грудня 2019 року.

Детальна інформація міститься у листі ДФС України від 11.03.2019 р. № 7785/7/99-99-15-02-01-17.

Показати ще
WordPress Lessons