НовиниНовини КиївщиниНовини Обухівщини

ФОРМУВАННЯ МОВЛЕННЄВОЇ КОМПЕТЕНЦІЇ У ДІТЕЙ ДОШКІЛЬНОГО ВІКУ

З метою підвищення фахової кваліфікації педагогічних працівників у міжкурсовий період, впровадження в практику роботи кращого передового педагогічного досвіду та відповідно до річного плану роботи РМК відділу освіти Обухівської районної державної адміністрації, 28 листопада 2018 року в ЗДО «Ялиночка» Козинської селищної ради (директор Стопник Любов Михайлівна) проведено семінар-практикум вчителів-логопедів  закладів дошкільної освіти району на тему: «Постановка та автоматизація сонорних звуків як засіб формування мовленнєвої компетенції дітей з вадами мовлення».   

Семінар-практикум  для вчителів-логопедів закладів дошкільної освіти району майстерно, на високому психолого-педагогічному рівні провела вчитель-логопед вищеназваного закладу Грицова Ганна Іванівна. Ганна Іванівна – фахівець  з великим досвідом роботи, творча, талановита особистість, вдало поєднала при виконанні логопедичних завдань елементи казки та дидактичних ігор, вправ. Успішному вирішенню поставлених завдань сприяв вдалий підбір сучасного демонстраційного та роздаткового, дидактичного матеріалу (зокрема: лялька Попелюшка, гарбуз, королівський замок, чарівна паличка, пес Тотошик, ватні кульки, пір’їнки для дихальної гімнастики, планшет, кубики, чарівні кнопочки, музичний інструмент «Дзвіночки», картинки для артикуляційної гімнастики: «Лопатка», «Голочка», «Чашечка», «Гойдалка», «Годинник», «Смачне варення» тощо). 

Дітям працювати було надзвичайно цікаво. Дані логопедичні заняття сприяють розвитку артикуляційної та дрібної моторики, фонематичного слуху та мовного дихання, інтонаційної виразності мовлення, логічного мислення та пам’яті, виховують уважність, співчуття та доброту.

Керівник семінару-практикуму Фесан Ольга Анатоліївна, вчитель-логопед ЗДО «Хоровод» Української міської ради, надала методичні рекомендації щодо формування мовленнєвої компетенції  у дітей дошкільного віку, як одної з ключових базисних характеристик особистості дошкільника, зокрема:

– мовленнєвий розвиток – це формування певних мовленнєвих умінь та навичок, що забезпечують функціонування мовлення;

– навчання мови пов’язане з певним обсягом елементарних знань про мову й мовлення, передбачає усвідомлення дітьми  норм, що склалися історично в фонетиці, лексиці, граматиці, орфоепії, семантиці, стилістиці та адекватне застосування цих знань у мовленнєвій діяльності;

– мовленнєве виховання – це  виховання мовленнєвої культури особистості, пов’язане з вихованням у дошкільників любові, поважного ставлення до рідної мови, виховання прагнення правильно, культурно, красиво говорити рідною мовою.

Мовленнєва компетенція виявляє готовність та спроможність особистості адекватно та доречно застосовувати мову в конкретних життєвих ситуаціях (висловлювати свої думки, бажання, наміри, прохання тощо). Ольга Анатоліївна конкретно зупинилася на характеристиці розвитку мовлення дітей різних вікових періодів (раннього, молодшого, середнього, старшого дошкільного віку). Ознайомила з комплексами методів та вправ на подолання мовних недоліків у дітей дошкільного віку.

В роботі семінару-практикуму взяла участь Козачун Ольга Павлівна, директор Комунального закладу Обухівської районної ради «Інклюзивно-ресурсний центр». Ольга Павлівна наголосила,  що тема семінару-практикуму є актуальною і надзвичайно важливою впродовж тривалого часу, оскільки мова – це культурний код, вербальний інтелект як народу, нації в цілому, так і окремої особистості. Тому заклад дошкільної освіти – перша й найвідповідальніша ланка в загальній системі освіти. Мовленнєвий розвиток дитини – один з чинників становлення особистості в дошкільному віці.

Учасники семінару-практикуму взяли активну участь в обговоренні переглянутого індивідуального заняття «Попелюшка збирається на бал». Ознайомилися із численним сучасним обладнанням, посібниками, дидактичним, ігровим матеріалом тощо. Висловили  захоплення від побаченого. 

Відділ освіти висловлює вдячність директору Стопник Л.М., вихователю-методисту Фокас Ю.П., спеціалістам закладу за ґрунтовну, фахову підготовку та високий рівень проведення семінару-практикуму вчителів-логопедів закладів дошкільної освіти району. 

Показати ще
WordPress Lessons