НовиниНовини КиївщиниНовини Обухівщини

Дайджест новин Уряду

Павло Розенко: До 1 травня всі пенсії військовим мають бути перераховані і виплачені в повному обсязі

Віце-прем’єр-міністр України Павло Розенко наголошує на персональній відповідальності керівників силових відомств та обласних управлінь Пенсійного фонду України у разі невчасного подання та оброблення документів, необхідних для здійснення перерахунку пенсій військовим пенсіонерам.

«Нагадую, що стоїть завдання не просто здійснити перерахунок пенсій, а забезпечити виплату вже перерахованих пенсій військовим до 1 травня 2018 року. І це завдання має бути виконане. Я наголошую на персональній відповідальності як керівників силових структур, які мають надати Пенсійному фонду необхідні довідки для перерахунку пенсій, так і на персональній відповідальності керівників обласних управлінь Пенсійного фонду України за невчасне оброблення відповідних документів», – сказав Павло Розенко під час селекторної наради.

За словами Павла Розенка, станом на сьогодні в повному обсязі надійшли довідки про перерахунок пенсій фактично лише від Національної гвардії України, від Міністерства оборони – 99%, від МВС – 97%. Найменше довідок про перерахунок пенсій надійшло від СБУ, Мінінфраструктури, Мін’юсту та УДО. «Таким чином, сьогодні з 544 тисяч військових пенсіонерів, які потребують перерахунку пенсій, ми маємо довідки лише для близько 500 тисяч пенсіонерів. Є певні питання і щодо пришвидшення роботи обласних управлінь Пенсійного фонду, адже станом на сьогодні оброблено лише біля 72% тих довідок, які вже надані», – зазначив він, додавши, що з 544 тисяч пенсіонерів, які мають отримати перераховані пенсії, станом на сьогодні вже отримали відповідні підвищені виплати близько 316 тисяч осіб.

«Безумовно, перерахунок пенсій військовим пенсіонерам має свою специфіку, яка полягає в багатокроковості цієї проблеми, але ще раз наголошую – до 1 травня всі пенсії мають бути перераховані і виплати мають бути здійснені в повному обсязі», – підсумував Віце-прем’єр-міністр.

 

МОН поширюватиме знання про права людини: підписано тристоронній Меморандум з Мін’юстом та Гельсінською спілкою

Реформа правової освіти, розробка механізмів для якісних змін у сфері прав людини, налагодження конструктивного діалогу між владою та суспільством. Ці напрями стали базою для підписання тристороннього Меморандуму між Міністерством освіти і науки України, Міністерством юстиції України та Українською Гельсінською спілкою з прав людини.

«Зі свого боку МОН гарантує інформаційну та організаційну підтримку освітніх заходів, які поширюватимуть знання про права людини. Зокрема, це стосується проекту «Я МАЮ ПРАВО», який проводить Мін’юст. Для нас важливо, аби школярі та студенти вже під час навчання дізнавалися про права та свободи, які гарантовані Конституцією та законодавством України. Крім того, важливо, щоб вони розуміли, як застосувати ці знання на практиці», – розповів заступник Міністра освіти і науки Павло Хобзей.

Меморандум також передбачає об’єднання зусиль у реформуванні правової освіти. Це допоможе реалізувати План заходів Національної стратегії у сфері прав людини на період до 2020 року та виконати План дій Загальнодержавної програми з освіти в сфері прав людини.

«Метою Меморандуму є допомога громадським ініціативам, які можуть налагодити конструктивний діалог між громадянським суспільством і владою. Об’єднуючи зусилля, ми діємо в інтересах розбудови в Україні демократичного громадянського суспільства», – зазначив під час зустрічі заступник Міністра юстиції України Сергій Петухов.

Для вирішення спільних завдань МОН, Мін’юст та Українська Гельсінська спілка створюватимуть міжвідомчі робочі групи. Планується також здійснювати моніторинг поширення правової обізнаності.

«Підписання документа збільшує можливості для виконання завдань, визначених у Плані дій з виконання Національної стратегії з прав людини, які стосуються питань освіти, і зокрема освіти в галузі прав людини», – зазначив виконавчий директор Української Гельсінської спілки Олександр Павліченко.

Нагадаємо, що МОН підписало Меморандум з соцпроектом «ІТ школяр», за яким планують працювати над цифровою освітою в школах.

 

Сьогодні ми починаємо оцінювати держслужбовців за результатом «за вікном», – Олександр Саєнко

Уряд затвердив ключові показники результативності державних службовців категорії «А»: державних секретарів міністерств та керівників ЦОВВ. На виконання статті 44 Закону України «Про державну службу» у 2017 році Кабінетом Міністрів було затверджено Типовий порядок проведення оцінювання результатів службової діяльності державних службовців.

Відповідно до Закону результати службової діяльності державних службовців щороку підлягають оцінюванню для визначення якості виконання поставлених завдань, а також з метою прийняття рішення щодо преміювання та виявлення потреби у професійному навчанні.

«Реформуючи систему державного управління, ми починаємо оцінку за новим принципом: не кількість проведених нарад, а те, що вони змінили «за вікном». Це поступово трансформує державну службу від орієнтації на процес до орієнтації на результат», – наголосив Олександр Саєнко, Міністр Кабінету Міністрів України.

Оцінювання результатів службової діяльності буде проводитись на підставі показників результативності, ефективності та якості, визначених з урахуванням посадових обов’язків державного службовця, а також дотримання ним правил етичної поведінки та вимог законодавства у сфері запобігання корупції.

«Система ключових показників побудована за принципом «від загального до часткового», яка дозволяє транслювати стратегічні цілі й завдання Уряду у персональні завдання на рік для кожного державного службовця.

Затверджена система щорічної оцінки має багато спільних рис з системою управління результативністю в уряді Канади, яка займає одну з перших позицій в світі за ефективністю держслужби», – прокоментував під час виступу на засіданні Уряду Олександр Саєнко.

Для держслужбовців категорії «А» встановлено особливий порядок оцінювання результатів службової діяльності, адже вони мають забезпечувати лідерство у впровадженні реформ та є тією ланкою, яка поєднує державну службу з політичним керівництвом Уряду. Чіткі критерії відокремлять їх діяльність від політичної оцінки, дозволять об’єктивно оцінити результативність впровадження рішень Уряду, а також забезпечити сталість держслужби в момент зміни політичного керівництва.

Оцінювання проводитиметься щороку у жовтні – грудні за період з 1 січня поточного року, або з дати визначення завдань і ключових показників до дати прийняття наказу про проведення оцінювання.

 

У системі ProZorro оголосили перший тендер за кошти Світового банку в Україні

6 квітня 2018 року в системі ProZorro оголосили перший тендер для проектів, що втілюються за кошти Світового банку. Тепер закупівлі відбуватимуться відкрито та їхній хід можна буде проконтролювати з моменту оголошення тендеру до підписання договору з переможцем.

Нагадаємо, що у серпні 2017 року Світовий банк завершив перевірку функціоналу ProZorro. Аналіз показав, що система відповідає загальноприйнятим вимогам багатосторонніх банків розвитку (англ. multilateral development bank) щодо проведення електронних закупівель з використанням механізмів електронних реверсивних аукціонів. У результаті проведеної оцінки Світовий банк надав позитивний висновок щодо використання ProZorro за методами закупівель «Закупівлі у вільній торгівлі» та «Національні конкурсні торги».

«Для нас честь, що поважні міжнародні організації готові замість власних процедур використовувати українські національні процедури. Кілька років тому ця новина могла б здатися жартом, але сьогодні перші закупівлі для проектів Світового банку вже у ProZorro. Ми будемо дуже раді, якщо інші міжнародні організації та донори висловлять бажання закуповувати он-лайн через систему. Я впевнений, що це тільки полегшить їх життя», – зазначив перший заступник Міністра економічного розвитку і торгівлі Максим Нефьодов.

Міжнародні фінансові організації, включаючи Світовий банк, виділяють значні кошти на придбання товарів, послуг та робіт в рамках проектів, які вони фінансують в Україні. Деякі з цих закупівель відображаються на порталі prozorro.gov.ua в розділі “Новини”, але через систему ProZorro до сьогодні вони не проводилися. Світовий банк виділяє гроші конкретним замовникам, наприклад міським чи обласним радам, тому цілком зрозуміле бажання обирати переможців тендерів прозоро і з максимальною конкуренцією.

Кошти міжнародних донорів виділяються на ремонти доріг, закупівлі медичного обладнання тощо, але оскільки тендери не публічні, бізнесу важко їх знайти. З переходом цих закупівель у систему ProZorro зросте не лише прозорість і можливість контролю, але й конкуренція, адже на порталі є зручний пошук актуальних тендерів за галузями. До того ж, вже зареєстровані в системі учасники мають налаштування повідомлень про актуальні тендери, тобто вони отримуватимуть повідомлення про закупівлі в їхній галузі і зможуть взяти в них участь.

Окрім зрозумілого та прозорого процесу закупівлі та підвищення конкуренції, експерти Світового банку відзначили переваги модулю бізнесу аналітики bi.prozorro.org, в якому можна не лише подивитися статистику, але й підготувати різноманітні аналітичні звіти. Крім цього, перевагою вважається також можливість спілкування між учасниками та замовником в режимі он-лайн чату протягом періоду уточнень. Наразі потенційні учасники вимушені ставити запитання в листах-запитах і отримувати відповідь у такий самий спосіб. Це ускладнювало процес спілкування, робить його довшим і позбавляє можливості моніторингу діалогу з боку міжнародної організації.

Фальшування результатів виборів або скупка голосів мають каратися законом, – Глава Уряду

Практика фальшування результатів виборів або скупки голосів в Україні має відійти у минуле, а за такі дії потрібно встановлювати жорстку відповідальність. Про це сказав Прем’єр-міністр України Володимир Гройсман. Він повідомив, що Уряд напрацював спеціальний законопроект, який передається до Верховної Ради і може бути ухвалений вже в найближчій перспективі.

Важливість ініціативи, на думку Глави Уряду, беззаперечна, адже 2019 рік – рік президентських та парламентських виборів.

«В Україні має бути чітке розуміння: ті, хто намагатимуться фальшувати, скуповувати голоси, будуть нести відповідальність», – сказав Глава Уряду.

Довідково 

Проект закону розроблений силами Міністерства внутрішніх справ спільно з громадськими організаціями. Він вносить зміни до деяких законодавчих актів, в тому числі Кримінального кодексу. Ключова мета законопроекту – встановлення покарання за порушення прав виборців і попередження спроб порушити виборчі права. Під час підготовки законопроекту проводилося дослідження, яке засвідчило: 68% українців не задоволені ступенем прозорості виборчих процесів.

Уряд змінює підходи до управління профтехосвітою і вводить поняття регіонального замовлення, – Володимир Гройсман

Кабінет Міністрів України в рамках продовження реформи системи освіти в Україні змінює підходи до управління системою професійно-технічної освіти, переглядає принципи її фінансування і запроваджує поняття регіонального замовлення, яке дозволить максимально зблизити вимоги роботодавців та освітні можливості. Про це сказав Прем’єр-міністр України Володимир Гройсман під час засідання Уряду.

«До промисловості України сьогодні є величезний інтерес. Процес розпочинається. Але перше питання, на яке треба дати відповідь – підготовка кадрів, – сказав Глава Уряду. – Ми вводимо поняття регіонального замовлення кадрів – це реальне замовлення на підприємства».

Він наголосив, що стратегічною метою урядових програм розвитку є серед іншого створення робочих місць в Україні, забезпечення достойних заробітних плат, аби українці не шукали кращої долі десь по світу, а залишалися в своїх містах. Саме тому потрібно дати людям достойну освіту і достойну роботу.

Володимир Гройсман нагадав, що цього року на потреби профтехосвіти, на створення освітніх центрів Уряд виділив 100 млн. Це дозволить збільшити кількість таких центрів і розширити перелік тих професій, за якими ведеться підготовка.

«Нам треба зупинити трудову міграцію і створити умови, аби люди залишалися в Україні. За кілька років питання можна вирішити. Завдання – висока зарплата, якісний рівень робочих місць».

Глава Уряду про перевірки громадських місць: З браком порядку і відповідальності миритися не буду

Прем’єр-міністр України Володимир Гройсман вважає, що ключовою проблемою, яка призводить до великих трагедій з втратою людських життів в громадських місцях, є брак порядку та відповідальності, що накопичувався роками. Про це він сказав під час засідання Кабінету Міністрів України.

В рамках засідання з доповіддю виступив Голова Державної служби України з надзвичайних ситуацій Микола Чечоткін. Він представив попередні результати перевірок великих громадських місць на предмет дотримання вимог пожежної безпеки.

Володимир Гройсман вкотре підкреслив, що ключове завдання перевірок – не штрафи, а реальна безпека людей. «Ми маємо справу з безвідповідальністю. І нехтування правилами безпеки призводить до жертв. А з бардаком миритися не збираємося, – сказав Глава Уряду. – Ми постійно будемо моніторити ситуацію».

Глава Уряду назвав неприпустимою ситуацію відмови від виконання рекомендацій контролерів.

«Всіх, хто перестануть звертати увагу на вимоги покращити ситуацію з безпекою людей, ми змусимо навести лад. Я віддаю перевагу безпеці громадян. Не випробовуйте наші можливості, – сказав Глава Уряду, звертаючись до керівників громадських закладів. – Будемо йти по всій країні і наводити порядок».

Довідково

28 березня Прем’єр-міністр України Володимир Гройсман доручив Державній службі з надзвичайних ситуацій, Міністерству регіонального розвитку, будівництва та ЖКГ та іншим органам провести масштабну перевірку громадських закладів, шкіл, торгових центрів на предмет дотримання норм пожежної безпеки. Про це Глава Уряду сказав під час засідання Кабінету Міністрів у контексті подій у російському місті Кемерово, де 25 березня в одному з розважальних центрів сталася масштабна пожежа і загинули десятки людей, переважно діти.

На думку Глави Уряду, подібні події треба попереджувати, а для цього потрібна система контролю.

За даними ДСНС, наразі перевірку пройшли вже 1319 об’єктів, серед яких – школи, лікарні, торговельні центри. Виявлено понад 15 тис. порушень. Найгірший стан з виконанням рекомендацій – в Донецькій, Сумській та Тернопільській областях.

Уряд компенсує 80% вартості саджанців

Мінагрополітики продовжує серію анімаційних відеороликів, які інформують аграріїв про державні програми підтримки та запрошують ними скористатися.

Що потрібно зробити для того, щоб стати учасником урядової програми підтримки: https://www.youtube.com/watch?v=YBti2HhpAZU&feature=youtu.be

Зокрема, Урядом надаватиметься компенсація за саджанці як української, так і іноземної селекції.

У бюджеті-2018 на підтримку розвитку виноградарства, садівництва і хмелярства передбачено 300 млн грн.

 

Уряд затвердив перелік будівель, які не підлягають обов’язковій сертифікації енергоефективності, – Мінрегіон

На виконання імплементації Закону «Про енергетичну ефективність будівель», Уряд затвердив перелік будівель, які не підлягають обов’язковій сертифікації енергоефективності. Це будівлі промислового і сільськогосподарського призначення, об’єкти енергетики, транспорту, зв’язку та оборони, складські приміщення. Варто зауважити, що за бажанням власника зазначених об’єктів, він може отримати відповідний сертифікат і здійснювати заходи по енергоефективності.

Прийняття постанови спрямоване на виконання Україною Угоди про Асоціацію з Європейським Союзом в частині імплементації 31 Директиви ЄС щодо енергетичної ефективності будівель.

Нагадаємо, 23 липня 2017 року набрав чинності Закон України від 08 червня 2017 року № 2118-VIII «Про енергетичну ефективність будівель», який визначає правові, соціально-економічні та організаційні засади діяльності у сфері забезпечення енергетичної ефективності будівель і спрямований на зменшення споживання енергії у будівлях.

Відповідно до закону, сертифікація енергоефективності є обов’язковою для:

1) об’єктів будівництва (нового будівництва, реконструкції, капітального ремонту), що за класом наслідків (відповідальності) належать до об’єктів із середніми (СС2) та значними (СС3) наслідками, що визначаються відповідно до Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності»;

2) будівель державної власності з опалюваною площею понад 250 квадратних метрів, які часто відвідують громадяни і у всіх приміщеннях яких розташовані органи державної влади;

3) будівель з опалюваною площею понад 250 квадратних метрів, у всіх приміщеннях яких розташовані органи місцевого самоврядування (у разі здійснення ними термомодернізації таких будівель);

4) будівель, в яких здійснюється термомодернізація, на яку надається державна підтримка та яка має наслідком досягнення класу енергетичної ефективності будівлі не нижче мінімальних вимог до енергетичної ефективності будівлі.

Показати ще
WordPress Lessons